English

هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در شیراز برگزار شد

هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه با حضور ۱۷۵ شرکت کننده در شیراز در حال برگزاری است.

 هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس ،خاکزاد ،مسئول امور قرآنی امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: رقابت کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل، حفظ موضوعی، مفاهیم و هنر‌های تجسمی در این دوره کشوری به رقابت می‌پردازند.

وی افزود : مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه نیز ۲۶ تیر از ساعت ۹ تا ۱۲ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده این دوره از مسابقات معرفی و تجلیل خواهند شد.

خاکزاد گفت: ۱۶ داور ملی و استانی در این مسابقات حضور دارند که در چهار بخش فعالیت می‌کنند و این بخش‌ها شامل قرائت تحقیق و ترتیل بانوان و آقایان و رشته‌های حفظ بانوان و آقایان است.

وی بیان کرد : مسابقات در رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برای کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه، دستگاه‌های قضایی، سازمان‌های تابعه و مراکز وکلا برگزار می‌شود و آزمون کتبی شامل رشته‌های مفاهیم و حفظ موضوعی نیز در سالن گردان هتل «شیراز» و پس از مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود.

خاکزاد گفت: مسئولیت هیئت داوران این دوره از مسابقات به عهده «مجیدی مهر»، رئیس مرکز قرآنی اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی مسابقات قرآن کشور است.

او گفت: این دوره از مسابقات بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا برگزار شده است و رشته هنر‌های تجسمی و ارتقای محتوای مسابقات کتبی به آن افزوده شده که تفاوت این مسابقات قرآنی با دوره‌های قبل به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه