English

رضا یوسفی خبر داد؛

فعالیت ۴۰۰ هنرمند و صنعتگر در ۱۵۸ رشته در کاشمر

رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی کاشمر بیان کرد: با توجه به فعالیتهای متنوع هنرمندان صنایع دستی برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی و صدور مجوزهای فروشگاهی ویژه این صنایع اقدامات اولیه صورت گرفته است.

فعالیت ۴۰۰ هنرمند و صنعتگر در ۱۵۸ رشته در کاشمر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا یوسفی رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی کاشمر در خبری اعلام کرد: حدود ۴۰۰ نفر هنرمند و صنعتگر در ۱۵۸ رشته و زیررشته در این شهرستان فعالیت می کنند.

یوسفی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای امسال ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است و به جز این تعداد افرادی نیز هستند که به‌ صورت پاره وقت در رشته های هنری مشغول به‌کار هستند.

وی همچنین گفت: با توجه به فعالیتهای متنوع هنرمندان صنایع دستی در شهرستان کاشمر برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی و صدور مجوزهای فروشگاهی ویژه این صنایع اقدامات اولیه صورت گرفته است.

رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی کاشمر در ادامه این خبر متذکر شد: در این شهرستان  ۲۲۰ باب کارگاه خرد خانگی و گروهی در رشته های مختلف هنری فعالیت دارد.

وی یادآور شد: در این شهرستان نیز حدود ۳۵ هنرمند و صنعتگر در ۲۵ رشته و زیررشته فعالیت دارند و  ۲۵ کارگاه خُرد خانگی و گروهی در این منطقه فعال است.

رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی کاشمر اظهار کرد: کارگاههای آموزشی با کمک مربیان مجرب برای تابستان امسال در ۲۷ رشته هنری در رده سنی ۱۲ تا ۵۰ سال در این ۲ شهرستان برنامه ریزی شده که تعدادی در حال برگزاری است.

یوسفی خاطرنشان کرد: پارسال نیز ۲۳ دوره آموزشی در شهر کاشمر و روستاهای منطقه در رشته‌های گلیم‌بافی، درویش دوزی، پته‌دوزی، سرمه‌دوزی، فرت‌بافی و سرامیک و نیز ۲ دوره در رشته‌های گلیم بافی و عروسک سازی در کوهسرخ برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه