English

پیش بینی وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی بر روی خلیج فارس

بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، طی امروز پدیده غالب در سطح استان، وزش بادهای نسبتا شدید غربی پیش بینی می شود.

پیش بینی وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی بر روی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، براساس تحلیل نقشه های هواشناسی استان هرمزگان، در مناطق خشکی به طور کلی نسبت به روز گذشته از شدت سرعت باد و گرد وغبار کاسته خواهد شد، اما در نوار ساحلی، برخی خشکی های مناطق شمالی و شرقی استان کماکان از ساعات ظهر افزایش سرعت باد، بروز گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و در مناطق دریایی وزش بادهای نسبتا شدید طی امروز نیز ادامه خواهد داشت.
لازم بذکر است در سایر مناطق استان، آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با غبارمحلی پیش بینی می شود.
به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز در ساعات صبح، خلیج فارس و مناطق جنوبی تنگه هرمز (جنوب جزیره ی قشم) و دریای عمان با وزش بادهای نسبتا شدید غربی، نسبتا مواج پیش بینی می شود.
با توجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، از ساعات ظهر تمام مناطق دریایی استان با شدت گرفتن سرعت وزش باد نسبتا مواج خواهد شد، سرعت باد طی ساعات بعد ازظهر در خلیج فارس و تنگه هرمز به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در تردد دریایی خواهد و با توجه به نامساعد بودن وضعیت دریایی، از تردد شناورهای سبک و قایق های تفریحی جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
شایان ذکر است طی این مدت خیزش گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا در نوار ساحلی و جزایر استان نیز مورد انتظار است و از روز سه شنبه به تدریج از میزان سرعت وزش باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد.
اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طی امروز کاهش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است و از روز سه شنبه تا پایان هفته به تدریج افزایش نسبی دما در برخی نقاط از جمله مناطق شرقی استان پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه