English

انتقال خون قم در ماه رمضان چشم به‌راه اهداکنندگان است

مدیرکل انتقال خون قم گفت: انتقال خون قم در ماه رمضان چشم به‌راه اهداکنندگان است.

انتقال خون قم در ماه رمضان چشم به‌راه اهداکنندگان است

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی نوریان روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت مرکز انتقال خون قم در ماه مبارک رمضان افزود:  پایگاه روح الله طی ماه مبارک رمضان در دو بخش  مردان و بانوان فعالیت خواهد داشت و بعد از افطار نیز از ساعت ۲۱ تا ۳۰ دقیقه بامداد فقط مرکز روح الله در جنب دبیرستان امام صادق(ع) فعال است و اهداکنندگان می‌توانند در این امر نوع دوستانه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه روزه‌داری منعی جهت اهدای خون ندارد، تصریح کرد: بهترین زمان برای اهدای خون در این ماه مبارک ابتدای صبح یا بعد از افطار است.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ساعات فعالیت مراکز انتقال خون قم در شب‌های قدر، تصریح کرد: طی این شب‌ها به هرمیزان که متقاضی وجود داشته باشد، فعالیت اهدای خون تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اهدای خون یک فعالیت مستمر و همیشگی است، تاکید کرد: تا زمانی که دیگر نیازی نباشد یا محصولات مصنوعی ساخته شود، هیچ راهی جز اهدای خون نیست و کاهش ذخایر خونی به پایان زندگی بسیاری از نیازمندان گره خورده‌است.

مدیرکل انتقال خون قم گفت: سن اهدای خون ۱۸ تا ۶۰ سال برای زنان و مردان است و قبل از اهدای خون معاینات لازم از اهداکنندگان انجام می گیرد؛ به همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون ضروری است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری و ایام نوروز استقبال و حضور اهداکنندگان خون در این استان رضایت بخش و امیدوار کننده بوده است، ادامه داد: اهدای خون در نوروز سالجاری در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد رشد کرده‌است در صورت ادامه این روند مطلوب، ذخایر خونی قم در وضعیت مطلوب و پایدار قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه