English

کدام استانها بیشترین سهم را در حوادث موج اول سفرها به خود اختصاص دادند؟

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در راستای اجرای طرح نوروزی هلال احمر استان‌های خوزستان، اصفهان و مازندران به ترتیب بیشترین سهم را در حوادث موج اول سفرها به خود اختصاص دادند.

 کدام استانها بیشترین سهم را در حوادث موج اول سفرها به خود اختصاص دادند؟

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مهدی ولی پور در بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات استان آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی ماموریت‌های طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ششم فروردین ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در مجموع ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنان در قالب یک هزار و ۷۳۰ عملیات امدادی توسط هلال احمر امداد رسانی شده‌اند.

وی گفت: از این تعداد ۹۲۱ حادثه مربوط به حوادث ترافیکی و بقیه مربوط به حوادثی از قبیل حوادث جوی و کوهستان و ساحلی است  و استان‌های خوزستان، اصفهان و مازندران به ترتیب بیشترین سهم را در این حوادث دارا بوده‌اند.

ولی پور با اشاره به ظرفیت و توان بالای هلال احمر استان در پاسخگویی به حوادث شمال‌غرب کشور اظهار کرد: طی برگزاری جلسه امروز با استاندار آذربایجان شرقی، مقرر شد با کمک ستاد جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات و مجموعه نمایندگی دولت در استان، آمادگی و توان جمعیت هلال احمر این استان در پاسخگویی به حوادث و سوانح را افزایش دهیم. 

رئیس سازمان امداد و نجات کشور ضمن دعوت از مسافران و رانندگان به رعایت نکات ایمنی در سفرهای نوروزی از عموم مردم خواست با توجه به هشدارهای ایمنی و رعایت قوانین ایمنی منتشر شده از رسانه‌ها، در پیشگیری از آسیب‌های سفرهای نوروزی سهیم باشند.

استاندار آذربایجان شرقی هم با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های امدادی برای کاهش میزان تلفات در حوادث، گفت: به‌رغم افزایش ۴۰ درصدی ورود مسافران نوروزی به استان، به‌دلیل مدیریت خوب دستگاه‌های مسئول، از لحاظ حوادث کاهش قابل توجهی داشتیم.

عابدین خرّم با بیان اینکه آمادگی امدادی دستگاه‌ها باید متناسب با پراکندگی جغرافیایی استان باشد، افزود: پایگاه‌های امدادی هر میزان قابل دسترس‌تر باشد، در قبال کاهش تلفات موفق‌تر عمل خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت برقراری ارتباط بین دوربین‌های سازمان راهداری و مرکز کنترل هماهنگی و عملیات هلال احمر، ابراز امیدواری کرد با تقویت امکانات و بسترهای ارتباطی و مخابراتی، شاهد رشد قابل قبولی در حوزه امداد و نجات در سال جدید باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه