English

هادی رمضانی:

انجام آموزش‌های خطرات مین به اتباع افغانستان در مرز دوغارون

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۲۱ کلاس آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین با چهار مربی ایرانی و افغانستانی در این مرکز برگزار می‌شود.

انجام آموزش‌های خطرات مین به اتباع افغانستان در مرز دوغارون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی رمضانی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد در خبری اعلام کرد: ۴۱۶ هزار و ۹۲۳ مهاجر افغانستانی در سال جاری هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی دوغارون آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین را فرا گرفتند.

رمضانی در ادامه افزود: این تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است و این اقدام انسان‌دوستانه را جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری ۶ هزار و ۹۴۸ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین این نهاد انجام داده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد همچنین متذکر شد: به طور میانگین روزانه ۲۱ کلاس آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین با چهار مربی ایرانی و افغانستانی در این مرکز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این آموزش ها، تشخیص انواع مین و گلوله‌های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگ ها، تابلو‌ها و محل‌های مین‌گذاری شده و سایر آموزش‌های مربوطه به مهاجران افغانستانی ارائه شده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد متذکر شد: پارسال نیز ۲۵۵ هزار و ۴۶۸ نفر از اتباع افغانستان که قصد ورود به کشورشان را داشتند، آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین را فرا گرفتند.

رمضانی تاکید کرد: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد که از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شده است، با شیوع بیماری کووید ۱۹ به علت خروج کمتر مهاجران افغانستانی از ایران، به مدت چند ماه تعطیل شد.

وی در ادامه یادآور شد: براساس آمار‌های ارائه شده مرکز مین افغانستان، از سال ۲۰۰۵ میلادی ماهانه ۱۷۲ نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته‌اند که در پی آموزش‌های ارائه شده، این رقم به ماهانه ۴۰ نفر کاهش یافته است.

رمضانی در خاتمه خاطرنشان کرد: انواع اقلام بهداشتی در بین اتباع خارجی حین خروج از کشور توزیع شده است و همگام با شیوع ویروس کرونا، از ابتدای امسال افزون بر ۸۳۳ هزار و ۸۴۶ عدد ماسک و ۴۱۶ هزار و ۹۲۳ عدد انواع محلول‌های ضدعفونی کننده بین اتباع خارجی در این گذرگاه رسمی توزیع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه