English

حسین باهوش:

افتتاح ۸۷ طرح عمرانی در رشتخوار، همزمان با دهه فجر

فرماندار رشتخوار بیان کرد: لازم به ذکر است که ۸۰ درصد اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها از منابع دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده است.

افتتاح ۸۷ طرح عمرانی در رشتخوار، همزمان با دهه فجر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین باهوش فرماندار رشتخوار در خبری اعلام کرد: اجرای ۸۷ طرح عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و بهداشتی با هزینه ۵۹۰ میلیارد ریال در شهرستان های رشتخوار و زاوه واقع در جنوب شرقی خراسان رضوی به پایان رسید تا همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

باهوش در ادامه این خبر گفت: تعداد طرح های آماده افتتاح شده این شهرستان ۴۸ طرح و مهمترین آنها آسفالت جاده کمربندی و کنارگذر شهر رشتخوار با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال می باشد و اعتبار مورد نیاز این طرح راهسازی که روز ۱۶ بهمن ماه گشایش می‌یابد از محل منابع شهرداری رشتخوار و مجتمع سنگ معدن سنگان تامین شده است.

فرماندار رشتخوار همچنین تصریح کرد: مرکز خدمات جامع سلامت مستقر در "روستای محمدآباد آستانه" این شهرستان نیز با ۳۰ میلیارد ریال هزینه آماده بهره‌برداری شده است و مدرسه ۶ کلاسه "میریزدی" در روستای "فتح‌آباد" رشتخوار با هزینه ۲۴ میلیارد ریال دیگر طرح به ثمر نشسته ویژه دهه مبارک فجر در این شهرستان است.

وی در ادامه متذکر شد: طرح تامین آب آشامیدنی برای ساکنان روستای باسفر هم با هزینه‌کرد ۲۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر پروژه شاخصی است که در طول ایام‌الله دهه فجر در رشتخوار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مرکز شهرستان ۶۱ هزار نفری رشتخوار شامل ۱۷ هزار و ۵۶۶ خانوار شهری و روستایی، در فاصله ۱۹۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

فرماندار زاوه یادآور شد: رشتخوار مرکب از ۲ بخش "مرکزی و جنگل" ۶۹ روستا دارد. ۷۸ درصد جمعیت رشتخوار شامل ۴۷ هزار و ۵۸۰ نفر ساکن روستاهای این شهرستان هستند و ۳۹ طرح عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی با اعتبار ۲۹۰میلیارد ریال در ایام الله دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اذعان کرد: ۸۰ درصد اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها از منابع  دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده است و طرح خط انتقال و مخزن آب مجتمع شیرخون با اعتبار ۶ میلیارد تومان که ۲۰ بهمن افتتاح می شود، شاخص ترین طرح افتتاحی شهرستان است که با اجرای آن به اهالی روستاهای پترو، شیرخون،حشمت آباد، برزو، علی آباد، سعدآباد، کاریزگلی، شفتان، چاقه، پاقلعه و پاگدار آبرسانی می شود.

باهوش در خاتمه خاطرنشان کرد: احیا و مرمت قنوات، بسته بندی زعفران، اشتغالزایی در روستاها، آسفالت معابر روستایی و مسکن مددجویان بهزیستی از دیگر طرح هایی است که در دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه