English

۶ هزار کیلومتر از راه‌های کردستان برف‌روبی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان حدود 6 هزار کیلومتر از محورهای شریانی کردستان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

6 هزار کیلومتر از راه‌های کردستان برف‌روبی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، رامبد نوذری صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه های استان اظهار داشت: براساس گزارش دیروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان در محورهای دیواندره - سقز، سنندج ـ دهگلان و سنندج ـ کامیاران بارش برف گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه 102 دستگاه ماشین‌آلات و 109 نفر نیروی راهداری در محورهای شیریانی استان مشغول به خدمت‌رسانی هستند، افزود: تاکنون یک هزار و 66 تن شن و نمک‌ در جاده‌های استان مصرف شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: تا روز جمعه گذشته پنج هزار و 988 کلیلومتر برف روبی و تیغه‌زنی در جاده‌های استان توسط راهداری انجام شده است.

نوذری همچنین عنوان کرد: در این مدت 283 مورد رهاسازی و کمک به افراد گرفتار در کولاک و برف در جاده‌های استان انجام شده است.

به گفته وی، 21 دستگاه ماشین آلات و 26 نفر از نیروهای راهداری هم در محورهای غیرشریانی استان مستقر هستند.

نوذری با اشاره به اینکه راه 15 روستای شهرستان دیواندره هم به دلیل بارش برف مسدود شده است، اضافه کرد: در این محورها هم تاکنون 25 تن شن و نمک و یک هزار و 280 کیلومتر هم برفروبی و تیغه‌زنی انجام شده است.

طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از دیروز وارد استان شده و فعالیت سامانه به صورت بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان 6 هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و 900 کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل 325 کیلومتر بزرگراه، 888 کیلومتر اصلی و 700 کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه