English

سرهنگ فرخ جمالی در گفتگو با موج مطرح کرد

عابران پیاده در شهرستان همدان نکات ایمنی را رعایت نمی کنند/افزایش نصب دوربین های نظارتی در نقاط حادثه خیز توسط شهرداری

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به افزایش تصادفات منجربه فوت در تیرماه سال جاری و همینطور توجه به طرح جامع ترافیکی و افزایش نصب دوربین های نظارتی توسط شهرداری در نقاط حادثه خیز، گفت: عابران پیاده در شهرستان همدان نکاتی که باید به عنوان شهروند در این حوزه رعایت کنند را انجام نمی دهند.

عابران پیاده در شهرستان همدان نکات ایمنی را رعایت نمی کنند/افزایش نصب دوربین های نظارتی در نقاط حادثه خیز توسط شهرداری

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ فرخ جمالی،  رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان در گفتگو با موج با اشاره به افزایش تصادفات منجربه فوت در تیرماه سال جاری و همینطور توجه به طرح جامع ترافیکی و افزایش نصب دوربین های نظارتی توسط شهرداری در نقاط حادثه خیز، گفت: عابران پیاده در شهرستان همدان نکاتی  که باید به عنوان شهروند در این حوزه رعایت کنند را انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه در بررسی و تصمیم گیری در ایجاد محدودیت ها این ستاد کرونا است که رای نهایی را می دهد، عنوان کرد: با توجه به افزایش بیماران کرونایی محدودیت هایی اعمال شده است و این محدودیت ها مانع حضور در مناطق گردشگری و برخورد با حضور خوردروهای غیر بومی در شهرستان است.

وی ادامه داد: طی دوهفته گذشته  شاهد ورود خودروهای غیر بومی و به طور خاص از استان خوزستان بوده ایم که برخوردهای لازم انجام شد و بالغ بر  500فقره جریمه اتفاق افتاد.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا در مناطق گردشگری محدودیت هایی را مقرر کرده است، گفت: مسیر گنج نامه, بلوار ارم و بلوار جوان از جمله مواردی است که محدودیت در آن به صورت روزانه انجام می شود  و از ساعت 19 تا 24 برقرار است و  فقط افرادی که ساکن آن منطقه هستند می توانند مجوزهای لازم را جهت تردد از نهاد مربوطه یعنی اداره راهنمایی اخذ کنند.

افزایش سوانح رانندگی منجر به فوت در تیرماه سال جاری

وی با اشاره به میزان تصادفاتی که منجر به فوت و جراحت های سنگین در تردد معابرنسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است، عنوان کرد: نسبت به سال گذشته از آمار یکسانی برخوردار هستیم اما در یک ماه اخیر با افزایش فوتی ها مواجه بوده ایم و در تیرماه متاسفانه شاهد فوت 4 شهروند بوده ایم.

اخیرا تصادفی موتوری درچهار راه طالقانی  روی داد که سرنشین آن دردم فوت کرد و اما راکب وضعیتش بهتر است.

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به عمده دلیلی که در تصادفات منجر به فوت می شود، افزود: رانندگی با سرعت زیاد عامل اصلی فوت در سوانح رانندگی بوده است.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه می توان با افزایش دوربین های نظارتی در سطح معابر و به طور خاص معابری که به عنوان نقاط حادثه خیر شناخته شده اند از میزان سوانح و تصادفات کاست، گفت: با توجه به اینکه شهرداری مسئول نصب دوربین ها در نقاط حاثه خیر است در این مقوله ورودی جدی تر داشته باشد تا با افزایش دوربین های نظارتی شاهد کاهش سوانح باشیم.

وی با اشاره به اینکه در عصر تکنولوژی و شهرهای هوشمند قرار داریم، افزود: بایستی در سطح شهر با گسترش و بهره گیری از تکنولوژی های هوشمند در کاهش آمار منجر به سوانح موثر واقع شویم.

وی با بیان گسترش شهرنشینی و افزایش جمیعت شهر نشین و خودروها عنوان کرد: در شهرهای توسعه یافته به تناسب افزایش خودرو با افزایش معابر و امور جانبی مرتبط به آن روبرو هستیم.

توجه به طرح جامع ترافیکی

وی افزود: در طرح های جامع بایستی پیوست های ترافیکی و طرح ترافیکی مد نظر تهیه شود تا بتوان رضایت شهروندان و ساکنان شهری را تامین کرد و اگر طرح جامع ترافیکی یا پیوست های ترافیکی مورد توجه قرار نگیرد قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد و همینطور بایستی از تمرکز گرایی و تجمع امکان های شهری در منطقه ای خاص یا مرکز شهر دوری جست.

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان یادآور شد: در شهر همدان عابرین پیاده نکات ایمنی و مقرراتی را که بایستی به عنوان یک شهروند رعایت کنند را انجام نمی دهند و این امر منجر به  افزایش تصادفات عابرین پیاده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه