English

جواد خدایی:

آغاز پویش مردمی "ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت" در مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: امید است همه مسئولان، دلسوزان این آب و خاک به‌ویژه در شهر امام رضا (ع) که بخش مهمی از آئین، فرهنگ و دین اسلام قلمداد می‌شود، نسبت داشته‌ها توجه ویژه داشته باشند.

آغاز پویش مردمی "ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت" در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: همواره نگرانی‌هایی نسبت به دست‌اندازی در حریم شهرها وجود دارد که ما نیز نسبت به این مسئله در حریم شهر مشهد مقدس نگرانی جدی داریم.

خدایی این سخنان را در آئین آغاز پویش مردمی "ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت" در مشهد بیان کرد و افزود: امید است همه مسئولان، دست‌اندرکاران و دلسوزان این آب و خاک به‌ویژه در شهری که متعلق به امام رضا (ع) و بخش مهمی از آئین، فرهنگ و دین اسلام قلمداد می‌شود نسبت به این داشته‌ها توجه ویژه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: و بدانند که قطعأ این داشته‌ها مانع توسعه نخواهد بود و ما می‌توانیم آنها را همسو و همراه با اهداف بلندمدتی که داریم، دیده و در کنار خود داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: ارتفاعات جنوبی شهر مشهد سال‌ها محل مناقشه‌ای بود که تصمیم گیری درباره آن منبعث از بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود، هر تصمیم‌گیری و هر نوع اقدامی که بخواهد در این محدوده انجام گیرد، قطعأ بر پایه تذکرات و اوامر رهبری خواهد بود.

خدایی تاکید کرد: در توسعه کشور نیازمند یک مفاهمه دقیق نسبت به امر توسعه هستیم و تا زمانی که مرزهای اندیشه‌ای و فکری‌مان را نسبت به این واژه، یعنی پیشرفت و توسعه متناسب نکنیم ممکن است دچار تعارضاتی شویم که بعضاً سرمایه‌های بلندمدت‌مان را در ادامه مسیر از دست بدهیم.

معاون استاندارخراسان رضوی متذکر شد: قرارگیری در چنین موقعیت مکانی در این زمان، حاکی از این است که ما نسبت به مسئله منابع طبیعی یک مفاهمه مشترک داریم و آن را به‌عنوان یک سرمایه بلندمدت به رسمیت می‌شناسیم و احساس می‌کنیم توسعه زمانی می‌تواند معنا پیدا کند که در تعارض با این منافع و منابع نباشد.

وی همچنین اظهار کرد: منابع طبیعی در جغرافیایی که در آن قرار داریم، همین کوه‌ها، آسمان آبی و این درختان سرسبز است که امروز کاشته می‌شوند و امیدواریم بتوانیم در آنچه به‌عنوان اسناد و خطوط کلی توسعه در سرزمینمان تعریف می‌کنیم، کاملأ منبعث از این مفاهیم تصمیم گیری کنیم.

خدایی در خاتمه خاطرنشان کرد: اظهار امیدواری داریم که سایر اقدامات در حوزه منابع طبیعی در راستای پویش مردمی "ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت" باشد تا در سال‌های پیش رو، شرایط بهتری را از حیث امانت‌داری منابع طبیعی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه