English

موسسه طراحی آرش هومت :

دومین نمایشگاه کسب و کار از لحاظ ارتباطی فوق العاده بود

موسسه طراحی آرش هومت بیان داشت: دومین نمایشگاه کسب و کار از لحاظ ارتباطی فوق العاده بود.

دومین نمایشگاه کسب و کار از لحاظ ارتباطی فوق العاده بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، پس از پایان دومین نمایشگاه کسب و کار فرصتی شد تا با یکی از جوان های کارآفرین نمایشگاه مدیریت کسب و کار در اصفهان گفت و گو کنیم و از دغدغه های آنها در این حوزه بیشتر آشنا شویم.

در ابتدا لطفا معرفی از موسسه خود بفرمایید

موسسه طراحی آرش هومت موسسه ای است که بیشتر در حوزه طراحی و تبلیغات و محتوانویسی فعالیت دارد . یک تیم حدود هفتاد نفر با میانگین سنی 28 سال جوان و خلاق که کار طراحی برای صنعت و بازرگان ها انجام می دهند .

چه عناصری باعث می شود که یک جوان کارآفرین شکل بگیرد؟

اولین موردی که هست علاقه و خلاقیت است که اگر باشد بعد می شود کمک های دولتی، سرمایه گذاری و پشتیبانی که سیستم های دولتی باید انجام بدهند، در بخش اول که استعداد و علاقه است بسیار زیاد است ولی در بخش حمایت ها بسیار کم از جوان ها حمایت می شود که اگر اینها کنارهم باشد مطمئنا حوزه های کسب و کار ما حتی در شرایط تحریم و وضعیت بد اقتصادی خیلی بهتر خواهند شد .

چه دلایلی در حوزه شما باعث می شود جوان ها کارآفرینی نکنند؟

اولین مشکل که تقریبا تمام کارآفرینان با آن مواجه هستند، مشکل های مجوزی و نظارتی دولت است. بزرگترین مشکل در استارت آپ ها این است که وقتی می خواهند مشغول به کار شوند به عنوان نمونه در همین حوزه کاری ما برای یک موسسه  طراحی باید از اداره ارشاد، ارسانه های دیجیتال ارشاد، مرکز توسعه تجارت الکترونیک صنعت ومعدن، اداره ثبت شرکت ها و قوه قصائیه مجوز بگیرند واز آنطرف هم نظارت های بسیار زیادی که روی آن است در ارگان های متعدد از پلیس فتا ، اداره اماکن ، اداره ارشاد ، اداره صنعت و معدن و...  بسیار اذیت می کند و باعث می شود که جوان ها کارآفرینی نکنند.

در حوزه فعالیت شما با چه مشکل عمده ای روبرو هستید ؟

ما افراد متخصص کم داریم و در بحث طراحی تخصص خیلی بالایی نیاز است مثلا ساخت انیمیشن ها، کار کردن با نرم افزارهای مثل افتر افکت برای ایجاد موشن ها . اصولا یک سری افراد می روند دانشگاه و متاسفانه سیستم آموزشی ما یک سیستم تئوری محور است و یک سری مطالب به صورت تئوری یاد می گیرند و بعد که می خواهند وارد بازار کار شوند ما نیرو متخصص نداریم که  بتوانیم استخدام کنیم . از این جهت در این نمایشگاه به همه اعلام کردیم که اگر نیرو متخصص در زمینه افترافکت یا موشن وجود داشته باشد، ما به گستردگی جذب نیرو داریم .

یکی از چالش ها و مشکلات عمده ما  نیرو متخصص است؛ که از دانشگاه بیرون آمده باشد و متخصص انجام کار باشد وجود ندارد. چالش و مشکل دیگر ما سیستم کسب و کار کشور است و وقتی به عنوان یک کارآفرین می خواهیم یک کسب و کار را پیش ببریم با اداره های  متفاوت مثل تامین اجتماعی، ارگان های نظارتی و آنقدر زیاد است که اگر بخواهم  همه را بگویم وقت مصاحبه گرفته می شود اما باید با همه اینها جدا جدا در ارتباط باشید در صورتی که اگر یک تکنولوژی یا از سیتم IT استفاده و متمرکزشود خیلی کار ساده تر پیش می رود.

دومین نمایشگاه کسب و کار را چگونه ارزیابی می کنید ؟

این چهار روز که گذشت خیلی خوب بود از این جهت که بین کسب و کارهای دیگر ارتباط برقرار شد و شرکت ما توانست با چهار کسب و کار حتی خارجی ارتباط برقرار کند و پس از عقد قرار داد باعث می شود که در این شرایط ارز آوری هم وجود داشته باشد . نمایشگاه خوبی بود نه از لحاظ توانایی و مهارتی و حرفه ای بودن اما از لحاظ ارتباطی فوق العاده بود .

پیش بینی می شد نمایشگاه خیلی قوی تری باشد اکثر مراجعه کنندگانی که به غرفه ما می آمدند و بازدید می کردند از بحث توانایی تیم نمایشگاهی و جوان نبودن آن خیلی دلخور بودند و اکثرا سن ها بالا رفته و تخصص هم کم است . انشالله که این مشکل و چالشی که در کسب و کار وجود دارد بر طرف شود و جوان گرایی در کسب و کارهای بزرگ خیلی زود فراگیر شود .

موسسه طراحی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه