English

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

آمار بالای ضایعات نخاعی ناشی از تصادفات نگران کننده است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با ابراز نگرانی از آمار بالای ضایعات نخاعی مجروحان ناشی از تصادفات، بسیج همگانی در خصوص کاهش تخلفاتی که منجر به حوادث ترافیکی می شود را خواستار شد.

آمار بالای ضایعات نخاعی ناشی از تصادفات نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و شهدای نیروی انتظامی و تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول و گرامیداشت هفته ناجا بیان داشت: در شرایطی که ملت ما در حوزه های اقتصادی و فرهنگی با هجمه های شدید دشمن روبرو است ایجاد کردن فضایی که بتواند نسل جدید را هوشیار کرده و باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه شود بسیار ارزشمند است.

وی ضمن قدردانی از مدیران آموزش و پرورش و معلمان مدارس اظهار داشت: مطمئن هستم که بهترین جایی که با کمک آن می توان جامعه را به سمت و سوی امنیت پایدار سوق داد حوزه آموزش و پرورش است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به موفقیت طرح همیاران پلیس در فرهنگ سازی کمربند ایمنی بین رانندگان وسرنشینان خودروها گفت: امروز همه دستگاه ها به این موضوع اذعان دارند که اگر می خواهیم موفق شویم باید کاری نظیر فرهنگ سازی کمربند ایمنی انجام دهیم.

سردار میرحیدری افزود: با این حال هنوز فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و احترام به چراغ قرمز توسط موتورسواران و فرهنگ بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب خودروها جا نیفتاده و لازم است در این موضوعات بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه با فرهنگ سازی های صورت گرفته هر ساله به صورت پی در پی شاهد کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات در راه های شهری و برونشهری بودیم تصریح کرد: اما موضوعی که رسانه ها کمتر به آن می پردازند و در کمتر جایی به آن اشاره می شود امار بالای مجروحان حوادث ترافیکی است.

سردار میرحیدری، آمار بالای قطع نخاع ی های ناشی از حوادث رانندگی را نگران کننده عنوان کرد و اظهار داشت: در بسیاری از حوادث رانندگی شاهد هستیم که افراد دچار قطع دست و پا، قطع نخاع و ضربه مغزی می شوند که این موضوع باعث می شود آنها تا پایان عمر خود از کار و زندگی ساقط شده و خانه نشین شوند و بنابر این یک بسیج همگانی و همت جمعی را می طلبد تا کاهش مجروحان ناشی از حوادث ترافیکی را شاهد باشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بی توجهی برخی افراد به قوانین و مقررات، عموم مردم جامعه را آزار می دهد و باعث تضییع حقوق آنان می شود اظهار داشت: بایستی آموزش احترام به قانون در تمام سطوح دانش آموزی توسط معلمان عزیز انجام شود.

وی تصریح کرد: امروز علی رغم وجود شرایط تحریم و فشار اقتصادی اما پلیس به عنوان خدمتگزار جامعه تمام توان و امکانات خود را به میدان آورده تا امنیت مطلوب را در جامعه ایجاد کند اما مسلماً اگر کمک دستگاه هایی نظیر آموزش و پرورش نباشد نتیجه مطلوب در این مسیر حاصل نمی شود.

سردار میرحیدری گفت: نباید برنامه های آموزشی فرهنگ یاران ترافیک به مراکز خاص محدود شود چرا که در روستاها یک سری مشکلات و در شهرها یک سری مشکلات دیگر را داریم و بنابر این لازم است تا برای هر منطقه متناسب با مشکلات آن منطقه برنامه ریزی شود.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت ارزشمند آموزش و پرورش در جهت فرهنگ سازی احترام به قانون در جامعه به خوبی استفاده کرده و شرایط مطلوبی را در استان اصفهان رقم بزنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه