English

استاندار کرمانشاه در ستاد انتخابات استان:

رأی مردم حق‌الناس است/بیش از ۱۰ هزار نفر مراحل اخذ رأی کرمانشاه را عملیاتی می‌کنند

استاندار کرمانشاه از آمادگی کامل برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه خبر داد و گفت: مجموعه دولتی استان هیچ کاندیدای انتخاباتی ندارد و فقط امانت‌دار آرای عمومی همچون دوره قبل خواهد بود.

 رأی مردم حق‌الناس است/بیش از ۱۰ هزار نفر مراحل اخذ رأی کرمانشاه را عملیاتی می‌کنند
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، استاندار کرمانشاه در اولین نشست خبری ستاد انتخابات استان اعلام کرد: براساس دستورالعمل وزارت کشور، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه به‌صورت همزمان در حوزه‌هایی که تکلیف منتخبان آن‌ها مشخص نشده، برگزار می‌شود و امیدواریم کار ناتمام دور اول با فرآیند امروز  با حضور پرشور مردم نهایی گردد.

محمدطیب صحرایی گفت: در این مرحله بیش از ۱۰ هزار نفر اجرای انتخابات را برعهده دارند و باتوجه به حساسیت سلامت انتخابات استان از هر اقدامی که به ارتقای سلامت و امنیت دور دوم انتخابات کمک کند، استقبال شده و در این راستا تغییر جزیی در برخی مسئولیت‌های شهرستان کرمانشاه هم دقیقا با همین هدف صورت گرفته است.

وی افزود: در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، چهار نامزد شناخته‌شده با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف حضور دارند و خوشبختانه فضای رقابتی خوبی در این حوزه انتخابیه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در این مرحله حد نصاب آرا اهمیت نداشته و دو کاندیدایی که حائز بیشترین آرا شوند، به‌عنوان دو منتخب استان در این مرحله از انتخابات معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری تمام‌الکترونیک انتخابات در این مرحله گفت: کار با دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی بسیار آسان بوده و عوامل اجرایی مستقر در شعب اخذ رأی نیز رأی‌دهندگان را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد و جای نگرانی نیست.

به‌گفته استاندار کرمانشاه انتخابات این مرحله در ۶۴۵ شعبه در سطح حوزه انتخابیه کرمانشاه برگزار می‌شود و در این دوره افرادی حق مشارکت در انتخابات را دارند که یا در دور قبل در حوزه انتخابیه کرمانشاه رأی داده‌اند یا در هیچ حوزه‌ای رأی نداده باشند.

مدیریت ارشد استان با بیان اینکه مجریان انتخابات باید از رأی مردم به عنوان حق‌الناس حفاظت و حراست کنند و در فرآیند برگزاری انتخابات کاملا بی‌طرف باشند، گفت: هیچ‌کس حق استفاده از جایگاه و امکانات دولتی به نفع هیچ نامزدی را ندارد‌.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تلاش شبانه‌روزی برای تقویت سلامت انتخابات گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، مردم کرمانشاه امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه می‌توانند در آرامش و امنیت کامل پای صندوق‌های رأی بروند و به نامزدهای موردنظر خود رأی بدهند.

گفتنی است که در دوم اول انتخابات، تنها یک منتخب حوزه انتخابیه کرمانشاه(محمد رشیدی) مشخص شد و سرنوشت دو منتخب دیگر این حوزه به دور دوم کشیده شد.

در این مرحله، چهار کاندیدایی که حائز بیشترین آرا در دور اول شدند (عبدالرضا مصری، ابراهیم رحیمی زنگنه، فضل‌الله رنجبر و جهانبخش امینی) در حوزه انتخابیه کرمانشاه به رقابت با یکدیگر پرداخته تا در نهایت دو منتخب دیگر این حوزه مشخص شود.

وی مدارک لازم برای دادن رأی را هم همراه داشتن یکی از مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت عنوان کرد. 

بر پایه این گزارش، حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده در مجلس دارد که در دور اول انتخابات اسفند سال گذشته تنها محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس راه یابد و انتخابات برای تعیین دو نماینده دیگر این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه