English

علی رئوفی خبر داد؛

گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس در خلیج فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: محل هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس توسط ناو جنگی آمریکایی، همزمان با فرارسیدن سالروز این جنایت ضد بشری گلباران می شود.

گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس در خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی رئوفی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس هرمزگان، عنوان کرد: شهادت مظلومانه مسافران هواپیمای مسافربری ایرباس بر فراز خلیج فارس توسط آمریکای جنایت کار نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و ابعاد مختلف این جنایت ضد بشری ضروری است بازگو شود.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و مراسم گرامیداشت ۱۲ تیرماه به صورت شایسته در هرمزگان برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: برای مشخص شدن بیشتر این جنایت ضد بشری تصاویر شهدای مظلوم این جنایت در محل سالن های فرودگاه بندرعباس نصب شود.

رئوفی افزود: جنایتکارانی نظیر فرمانده ناو آمریکایی و صدام حسین به زباله دان تاریخ پیوستند اما شهدا زنده اند و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا پاینده و سرزنده مسیر های ترقی را طی می کند و ظلم هیچ گاه ماندگار نخواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه مسافران هواپیمای مسافربری ایرباس با همکاری نهادهای نظامی و اجرایی و با حضور خانواده های شهدای حادثه و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

از سال ۶۷ تاکنون هرسال مراسم گرامیداشت یاد وخاطره این شهدا با حضور خانواده های شهدا و جمعی از مسوولان بر روی عرشه یک شناور در آبهای خلیج فارس با شکوه خاصی برگزار می شود.

گفتنی است؛ دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. این هواپیما حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه