English

اکبر سلیم نژاد:

روز فرهنگی روزی برای بازشناخت تاریخ و فرهنگ شهر کرج است

رئیس شورای اسلای شهر کرج با گرامیداشت روز فرهنگی کرج این روز را سرآغازی برای شناخت گذشته و ساخت آینده کلانشهر کرج معرفی کرد و گفت: روز فرهنگی کرج یادگار شورای اسلامی دوره پنجم و گرامیداشت آن بهانه‌ای برای مطرح نمودن هویت، داشته‌ها و ظرفیت‌های غنی کهن شهر کرج و نیز طلیعه تلاش برای ملی نمودن این شهر خواهد بود.

روز فرهنگی روزی برای بازشناخت تاریخ و فرهنگ شهر کرج است

به گزارش خبرگزاری موج البرز، اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه با تصویب شورای شهر کرج و همت شورای عالی استان‌ها بیست و یکم فروردین ماه به نام روز فرهنگی کرج نامگذاری شده است، اظهار داشت: در همه کلانشهرهای کشور یک روز با عنوان روز فرهنگی مشخص شده و در کرج ۲۱ فروردین با این عنوان نامگذاری شده است و از طریق این روز به سراسر کشور معرفی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با  اشاره به اینکه روز فرهنگی کرج، فرصت مناسبی برای ارائه داشته ها و رویدادهای فرهنگی شهر به هموطنان و شهروندان است، تصریح کرد: هر شهری ویژگی‌های طبیعی، اجتماعی، فرهنگی و ... دارد که خاص‌ترین آنها به عنوان نماد و سمبل معرفی می‌شود در این راستا ۲۱ فروردین با عنوان روز فرهنگی کرج با برپایی جشنواره لاله ها مقارن شده و در تقویم ثبت شد.

سلیم نژاد با بیان اینکه شهرداری بیش از سایر ارگان ها می تواند به اعتلای فرهنگی جامعه کمک کند خاطر نشان کرد: شهرداری به دلیل برخورداری از  پتانسیل پارک ها، فرهنگ سراها،  وسایل حمل و نقل عمومی و بیلبوردهای شهری، بیش از سایر  ارگان ها می‌تواند به اعتلای فرهنگی جامعه کمک و می‌بایست از این امکانات نهایت استفاده رابه عمل آورند.

وی گفت: کلان شهر کرج می‌تواند جز پایتخت علمی و فن آوری کشور و پایتخت هنری بودن به نمادی برای انسان‌دوستی، مهربانی با همنوع و میزبانی بدل شود؛ چنانچه در بحران فعلی کرونا توانست کارنامه‌ای درخشان از خود بر جای بگذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: فرهنگ عمومی، اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است که سده‌های متمادی از میان نسل‌های مختلف بشر عبور کرده و به مرور از ناهنجاری‌ها پالایش گردیده و در بطن جامعه نهادینه شده است؛ چنین فرهنگی تعیین کننده سبک زندگی و الگوها و روشهایی است که هر جامعه‌ای برای خود برگزیده است از این رو، ارتقاء سطح کیفی زندگی به عنوان یکی از نمودهای عینی توسعه در جوامع بشری است که بدون توجه و استمداد از فرهنگ عمومی، میسر نخواهد بود.

سلیم نژاد با اشاره به اینکه فعالان اجتماعی بسیاری در این کلان‌شهر وجود دارند، تاکید کرد: نیاز است با افزایش هم‌افزایی بین آنها و با ایجاد یکپارچگی و تعریف اهداف، از ظرفیت این مجموعه برای اداره هر چه بهتر شهر و رفع مشکلات استفاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه