English

طب ۱۱ ماه سال ۹۹،

شوراهای حل اختلاف کرمانشاه بیش از ۱۰۰ هزار پرونده را مختومه کردنده

پرویز توسلی‌زاده با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۵۱ پرونده موجودی ابتدای سال ۹۹ در شعب شورای حل اختلاف استان بوده است، گفت: در بازه زمانی ۱۱ ماه سال ۹۹ نیز ۹۷ هزار و ۹۲۳ وارد شده است که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مختومه شده است.

شوراهای حل اختلاف کرمانشاه بیش از ۱۰۰ هزار پرونده را مختومه کردنده

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رییس کل دادگستری کرمانشاه رویکرد گسترش فرهنگ صلح و سازش را از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان کرمانشاه برشمرد و گفت: برای تحقق این هدف، تلاش کرده ایم تا با پایین آوردن سطح اختلافات بین مردم، سطح مراجعات آن‌ها را به دادگستری‌ها کم کنیم و اگر هم برای هر فردی پرونده‌ای قضایی به جریان افتاد، در صورتی که حق باشد، حقش را بدهیم و اگر هم حق نبود، او را قانع کنیم تا با رضایت از دادگستری خارج شود.

وی اضافه کرد: معتقدم هر اختلافی بین مردم هم برای نظام و هم برای خود آن فرد هزینه‌های زیادی را به همراه دارد، چرا که یا منجر به وقوع جرمی می‌شود و یا اینکه پرونده‌ای قضایی شکل داده می‌شود که آن هم پیامدهای زیادی به همراه دارد.

توسلی زاده به سازش ۳۱ درصدی این نوع پرونده‌ها هم اشاره کرد و گفت: از ۶۵ هزار و ۷۳۸ پرونده قابل سازش ۲۰ هزار و ۶۰۸ هزار پرونده سازش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه