English

هرمزگان رتبه پنجم فقر مطلق

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: هرمزگان با وجود صنایع بزرگ صنعتی در آمار فقر مطلق در جمع پنج استان اول کشور قرار دارد.

هرمزگان رتبه پنجم فقر مطلق

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی الهیاری در جلسه شورای مدیران کمیته امداد هرمزگان افزود: بیکاری، شرایط ویژه اقلیمی، خشکسالی، پراکندگی جمعیت، بالا بودن هزینه درمانی و معیتشی از عمده‌ترین دلایل آن است.

وی گفت: در شرایط کنونی بیشترین آسیب متوجه فقرا و نیازمندان جامعه است و اگر در این باره چاره‌اندیشی درستی صورت نگیرد این بخش از جامعه در تأمین معیشت و نیاز‌های اولیه زندگی با مشکل مواجه می‌شوند.

الهیاری افزود: با شناسایی نیاز‌های ۹۱ هزار خانواده نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در هرمزگان، برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات آن‌ها از طریق منابع دولتی، همکاری خیرین و مشارکت خرد مردم با پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه‌های اشتغال، مسکن، هزینه‌های درمانی و معیشتی در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: اگر مسائل و مشکلات هرمزگان و استان‌های محروم کشور توسط نمایندگان در مجلس مطرح شود و در برنامه و بودجه، اعتبار ویژه‌ای برای این استان‌ها دیده شود می‌توان کمک‌های شایسته‌ای به نیازمندان کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به امور فقرا، سالمندان و نیازمندان مبنای صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تشکیل کمیته امداد بوده است.

وی به موضوع فقر در جامعه اشاره کرد و گفت: تعارض و همگام نبودن توسعه و تکنولوژی با مسائل اجتماعی و مردم مدار نبودن مسئولان از دلیل‌های اصلی فقر در جامعه است.

آرامی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا و توسعه مشاغل مرتبط با آن اشاره کرد و گفت: می‌توانیم با وضع قوانین مناسب و با هماهنگی دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فعال و استفاده از ظرفیت‌های بومی و تجارت سایر کشور‌ها در مباحث اشتغال‌های دریایی به رونق اقتصادی، ایجاد مشاغل فراوان و رفع بیکاری در هرمزگان کمک کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه