English

فرماندار قم:

هیچ مجوز فعالیت قلیان‌سراها داده نشود

فرماندار قم بر لزوم ممنوعیت فعالیت قلیان‌سراها تاکید کرد.

هیچ مجوز فعالیت قلیان‌سراها داده نشود

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی حیدری در جلسه بسیج ملی کرونا که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کرونا بهترین شرایط برای ممنوع کردن فعالیت قلیان سراها است، اظهار داشت: اتاق اصناف قم نباید دیگر مجوزی در خصوص فعالیت این مراکز صادر کند.

وی تصریح کرد: باید روی موضوع عرضه و مصرف قلیان برنامه ریزی خاصی انجام دهیم، و آن را سامان دهی کنیم.

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت نام ۸۲ درصدی دستگاه ها و اصناف مختلف در سامانه سلامت گفت: باید تمام دستگاه های دولتی، نیمه دولتی، بانک ها و صنوف  در خصوص تشویق، ترغیب و تذکر به مجموعه های مرتبط با خود اقدام کنند تا شاهد انجام کامل این ثبت نام باشیم.

حیدری گفت: فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی باید به گونه ای در بین افراد جامعه و همچنین دستگاه های مختلف نهادینه شود، که همگان بدون اعمال نظارت و بازرسی، خود را ملزم به رعایت این مقررات بدانند.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌های فرهنگی استان در رابطه با بازآفرینی روش های جدید و نهادینه کردن دائمی فرهنگ مبارزه با ویروس، اعم از کووید ۱۹ و هر ویروس دیگری اقدام های لازم را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه در مبارزه با بیماری های ویروسی رعایت نظافت یک اصل مشترک به شمار می‌آید، گفت: در دوران ویروس کرونا تذکرهای بهداشتی صورت گرفته فراتر از دستورهای فقهی نبوده است.

فرماندار قم یادآور شد: صدا و سیما در اوج مبارزه با کرونا در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی راجع این بیماری محور بود، از این رو سایر دستگاه های فرهنگی مانند مساجد، اماکن متبرکه، حرم حضرت معصومه (س)، ائمه جماعات و جمعه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی و همه فعالان عرصه فضای مجازی نیز باید مکلف به فرهنگ سازی شوند، چون مردم حتی یک پیام نیز از این دستگاه ها بشنوند در نجات جانشان تاثیر زیادی دارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه