English

سرهنگ جواد درستکار هشدار داد

کلاهبرداری با پیامک جعلی قطع یارانه

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری با پیامک جعلی قطع یارانه به شهرواندان هشدار داد.

کلاهبرداری با پیامک جعلی قطع یارانه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ جواد درستکارگفت: پیامک قطع یارانه و دریافت اطلاعات کارت بانکی جهت برقراری مجدد جعلی است و هدف آن کلاهبرداری از شهروندان است.

وی افزود: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی به شهروندان به بهانه اینکه یارانه آنها قطع خواهد شد، اطلاعات و رمز حساب را دریافت و از این طریق اقدام به سرقت موجودی حساب بانکی شهروندان می کنند.

درستکار بیان داشت: این پیامک ها هیچ ارتباطی با سازمان های مربوطه ندارد و مجرمان سایبری از این طریق اطلاعات شخصی و بانکی افراد اعم از رمز دوم، شماره کارت و CVV2 موجودی حساب آن ها را به سرقت می برند.

وی گفت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان تاکید کرد: شهروندان صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم آورد، همچنین در صورت ورود به سایت جعلی مرتبط با این موضوع هرچه سریعتر نسبت به تغییر رمز دوم کارت و رمز دوم یکبار مصرف خود اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه