English

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص اپلیکیشن‌های جعلی

پلیس فتای استان اصفهان طی اطلاعیه ای در خصوص استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای غیر قانونی مانند صیغه یاب و ماهواره جیبی به شهروندان هشدار داده است.

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص اپلیکیشن‌های جعلی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان از هشدار جدی به شهروندان در خصوص اپلیکیشن های جعلی خبر داد.

سرهنگ جواد درستکار گفت: پلیس فتا استان طی اطلاعیه ای در خصوص استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای غیر قانونی مانند صیغه یاب و ماهواره جیبی و ...به شهروندان هشدار داده است.

وی افزود: در این اطلاعیه آمده است در هنگام نصب این نوع نرم افزارها از همان ابتدا اجازه دسترسی به تمامی اطلاعات گوشی را از کاربر می‌گیرند و امکان خطر سرقت اطلاعات کاربر وجود دارد، بنابراین کاربران در زمان نصب این اپلیکیشن ها توجه داشته باشند، درخواست هایی مبنی بر دسترسی به دیتای موجود در گوشی، فایل‌ها و موقعیت مکانی کاربر به او ارسال می‌شود که با تایید این درخواست‌ها، سازنده اپلیکیشن امکان دسترسی به این اطلاعات را خواهند داشت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت: شهروندان دقت داشته باشند در مواجهه با تبلیغات و آگهی‌های جذاب و وسوسه‌انگیز، کمی حساس‌تر بوده و با دقت بیشتری در این فضا فعالیت کرده و به راحتی فریب نخورند.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین اپلیکیشن های بانکی را از بانک مربوطه و یا از مارکت‌های معتبر دریافت کنند، و از دانلودکردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه ‌شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشد خودداری کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با استفاده از شیوه‌های مهندسی اجتماعی به‌صورت تلفنی، پیامکی و یا بارگزاری محتوای جذاب در کانال‌ها و گروه‌های مختلف، سعی دارند اعتماد کاربران را به خود جلب کرده و در ادامه از آنان کلاهبرداری کنند که لازم است شهروندان در این خصوص هوشیاری بیشتری داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه