English

با دستور فرمانده کل قوا؛

انتقال ستاد فرماندهی نداجا به بندرعباس

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با دستور فرمانده کل قوا، ستاد فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) به بندرعباس منتقل شد.

انتقال ستاد فرماندهی نداجا به بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه حضور در منطقه یکم نداجا و انتقال هسته اولیه ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بندرعباس‌، گفت: با دستور فرمانده کل قوا، ستاد فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به بندرعباس منتقل شد.

دریادار خانزادی افزود: سه باب ساختمان در زمینی با وسعت هشت و نیم هکتار و با زیربنای ۲۶ هزار و ۴۳۲ مترمربع به بهره برداری رسید.

وی گفت: برای ساخت این ساختمان‌ها صد میلیارد تومان هزینه شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در بازدید از طرح‌های در دست ساخت کارخانه‌های نداجا نیز گفت: هدف ما با کمک متخصصان داخلی، گسترش بازدارندگی است.

دریادار خانزادی افزود: ناوشکن دنا هم که از ناو شکن‌های کلاس موج و پیشرفته‌تر و مجهزتر از ناوشکن‌های سهند و جماران است، بهمن ماه امسال به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ناو موشک انداز زره و تعمیرات اساسی زیردریایی نوح هم بازدید کرد و گفت: ناو موشک انداز زره هم تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

اجرای عملیات تاخت آبی- خاکی در ساحل دشمن فرضی و باز پس گیری ساحلی که توسط دشمن اشغال شده است نیز از دیگر برنامه‌های امروز بود.

این تاخت عمده شامل نفوذ از زیر سطح با زیر دریایی السابحات توسط تکاوران غواص و قایق‌های کانو برای انجام شناسایی، نفوذ با هوا ناو، انجام عملیات راپل تاکتیکی و هلی برن با ۲ فروند بالگرد، پیاده شدن تیم سازش در ساحل دشمن فرضی و هجوم توسط قایق‌های هجومی به ساحل دشمن است که پس از باز پس گیری نسبت به تثبیت منطقه اقدام می‌کنند.

امروز دریادار خانزادی از روند ساخت بیمارستان فوق تخصصی سید الشهداء هم بازدید کرد و گفت: این بیمارستان با ۱۲۸ تخت، بزرگترین بیمارستان نیرو‌های مسلح در هرمزگان است.

بیمارستان فوق تخصصی سید الشهداء با ۲۰ هزار مترمربع زیربنا در دو طبقه در دست ساخت است و هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این بیمارستان دارای دستگاه‌های پیشرفته س تی اسکن، ام آر آی، رادیولوژی و اکسیژن درمانی و دارای بخش‌های مختلف داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، مغز و اعصاب، دندانپزشکی، بینایی سنجی، چشم پزشکی و ICU است.

متمرکز بودن بخش ها، جراحی مغز و اعصاب، ستون فقرات، انجام عمل قلب باز و در نظر گرفتن همو دیالیز و پیش بینی بخش NBC برای جنگ‌های نوین از ویژگی‌های مهم این بیمارستان است.

از دیگر ویژگی‌های این بیمارستان در نظر گرفتن باند فرود بالگرد و امکان جابجایی هوایی بیمار است.

گفتنی است؛ فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در مراسم بهره برداری از ساختمان‌های ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور داشته است.

شایان ذکر است؛ ستاد فرماندهی نداجا در بندرعباس در زمینی به وسعت ۸۵۰۰ هکتار در ساختمانی به زیربنای ۲۶ هزار و ۴۳۲ متر و در سه ساختمان شامل یک ساختمان چهار طبقه، یک ساختمان سه طبقه و دو  ساختمان دو طبقه احداث شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه