English

در دی ماه سال جاری؛

مرحله نخست آب شیرین کن بندرعباس به بهره برداری می رسد

استاندار هرمزگان گفت: مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس، با ظرفیت 200 هزار مترمکعب در دی ماه امسال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

مرحله نخست آب شیرین کن بندرعباس به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان، به آماده سازی دو آب شیرین کن در بندرعباس اشاره کرد و گفت: مرحله دوم و سوم آب شیرین کن صد هزار متر مکعبی بندرعباس، به ظرفیت هر مرحله 20 هزار متر مکعب شیرین سازی آب است که در ماه های پایانی امسال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

فریدون همتی افزود: مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس هم، با ظرفیت 200 هزار مترمکعب دیگر طرحی است که دی ماه امسال باحضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این طرح های مهم، تامین آب پایدار و پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر استان را به همراه دارد .

استاندار هرمزگان گفت: دو طرح بزرگ آبرسانی با سرمایه گذاری 400 میلیارد تومان تا پایان سال در شهرستان بشاگرد به بهره برداری می رسد.

وی تشریح کرد: آبرسانی از سد جگین تا شهر سردشت در مرکز شهرستان بشاگرد و نهایتا شهر گوهران یکی از این طرح هاست.

همتی افزود: این طرح با اعتبار 250 میلیارد تومان شامل 80 کیلومتر خط انتقال اصلی و فرعی، 20 هزار متر مکعب مخزن، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 150 لیتر بر ثانیه و تصفیه خانه است .

وی گفت: با بهره برداری از این طرح علاوه بر آبرسانی به دو شهر سردشت و گوهران، به 24 روستا نیز آبرسانی می شود.

استاندار هرمزگان گفت: مرحله نخست این طرح که آبرسانی به شهر سردشت و ده روستای بزرگ در مسیر، خط انتقال و تصفیه خانه است، در سفر پایان سال رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

همتی افزود: آبرسانی از سد سهران به 55 روستا شهرستان بشاگرد نیز دیگر طرحی است که با اعتبار 150 میلیارد تومان در حال اجراست.

وی گفت: این طرح شامل 282 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، 70 باب مخزن با ظرفیت هفت هزار و 50 متر مکعب و 18 ایستگاه پمپاژ است.

استاندار هرمزگان به خط انتقال آب از سد سرنی تا شهر میناب و فولاد 2 و نیم میلیون تنی مادکوش در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این دو هم، از طرح های مهمی است که پایان امسال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه