English

استاندار هرمزگان؛

ذخایر سد‌ها و منابع آب استان بسیار کم است/ مردم و سازمان‌ها با صرفه جویی مانع از جیره بندی آب شوند

استاندار هرمزگان گفت: کمبود آب در هرمزگان جدی است؛ مردم و سازمان‌ها در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 ذخایر سد‌ها و منابع آب استان بسیار کم است/ مردم و سازمان‌ها با صرفه جویی مانع از جیره بندی آب شوند

به گزارش خبرگزاری موج؛ فریدون همتی در اولین نشست شورای حفاظت از منابع آب هرمزگان در سال ۹۷ افزود: امسال بارندگی‌ها ۹۰ درصد کمتر از میانگین بلند مدت استان بوده است.

وی افزود: اکنون ذخایر سد‌ها و منابع آب استان بسیار کم است و برای عبور از این بحران و جلوگیری از جیره بندی نیاز به صرفه جویی در مصرف آب است.

استاندار هرمزگان افزود: رسانه‌ها و صداوسیما باید با اطلاع رسانی در این زمینه به کاهش مصرف آب کمک کنند و آموزش و پرورش نیز باید به شکل جدی در زمینه مصرف آب فرهنگ سازی کند.

عالی ترین مقام دولتی در هرمزگان گفت: تلاش می‌شود تا آب شیرین کن‌های در دست ساخت در استان هر چه زودتر به بهره برداری برسد تا بخشی از کمبود‌ها جبران شود.

همتی افزود: مصرف کننده گان عمده آب در استان شناسایی شده اند و تلاش می‌شود از این مصرف کننده گان مانند فضای سبز شهری و برخی صنایع، کم شود.

استاندار هرمزگان عنوان ساخت: تمام تلاش مان بر این است که کار به جیره بندی و قطعی آب نکشد و امیدواریم با دعای مردم در ماه‌های پیش رو شاهد بارندگی هم باشیم.

مدیر آب و فاضلاب شهری هرمزگان نیز در این نشست گفت: لوازم و دستگاه‌های کاهنده مصرف آب در بخش مصرف خانگی می‌تواند تا ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش دهد.

امین قصمی افزود: شهر بندرعباس بیش از هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه لوله کشی آب دارد که ۴۵ درصد از این شبکه عمر بالای سی سال دارد و نیازمند نوسازی است.

هوشنگ ملایی مدیر آب منطقه هرمزگان نیز در این نشست گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی مانند شهرداری در کنار توسعه فضای سبز شهری، وابستگی خود به آب شرب را کاملا قطع کند و از منابع دیگر آبی استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه