English

یادداشت؛

معمای بلیط های والیبال

هفته چهارم لیگ های والیبال جهان که با میزبانی استان اردبیل به پایان رسید سند افتخاری برای مسئولین به ویژه متولیان ورزش محسوب می شود این میزبانی به اذعان تیم های شرکت کننده در این رویداد بین المللی به خصوص مربیان پرتغال و فرانسه متحیر کننده بود

معمای بلیط های والیبال

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هفته چهارم لیگ های والیبال جهان که با میزبانی استان اردبیل به پایان رسید سند افتخاری برای مسئولین به ویژه متولیان ورزش محسوب می شود این میزبانی به اذعان تیم های شرکت کننده در این رویداد بین المللی به خصوص مربیان پرتغال و فرانسه متحیر کننده بود اما وجود تحلیل های گاه و بیگاه در نقد غیر منصفانه این میزبانی سوژه ای کم اهمیت برای جولان عده ای بی اطلاع در رسانه های مختلف در استان شد.

لازم است در این خصوص روشنگری انجام شود تا افکار عمومی از کم و کیف این میزبانی به خصوص نحوه فروش بلیط ها که معمای بزرگی برای  برخی از همشهریان و اصحاب رسانه بود، مطلع گردند.

ورزشگاه حسین رضا زاده که در بین مردم استان اردبیل به سالن 6 هزار نفری مشهور است در واقع تنها 4 هزار 300 صندلی برای تماشاگران دارد که از این تعداد 450 صندلی آن برای میهمانان ویژه می باشد.

در این مسابقات تعداد 200 صندلی برای فدراسیون والیبال، 100 صندلی برای هیات والیبال استان و 50 صندلی برای خبرنگاران و ادمین های فضای مجازی در نظر گرفته شده بود که با کم کردن این عدد تنهای 3 هزار و 500 صندلی برای تماشاگران باقی می ماند و از این تعداد نزدیک به 700 بلیط برای بانوان و 2 هزار و 800 بلیط برای آقایان در هر بازی به فروش می رسید.

تصمیم گیری برای تک تک موضوعات مرتبط با این بازی ها از نحوه فروش بلیط تا ورود بانوان به ورزشگاه موضوعی فرا دستگاهی و برعهده شورای عالی ورزش استان بود که متشکل از چندین دستگاه اجرایی و مسولین عالی رتبه استان نظیر استاندار اردبیل ، فرماندار و شهردار اردبیل، مسولین انتظامی، نظامی و امنیتی و همچنین دستگاه قضایی است و اداره کل ورزش و جوانان استان به تنهایی تصمیم گیرنده اصلی برای این مسابقات نبود.

یکی از موضوعات دیگری که بعد از اتفاق آن به سرعت تبدیل به تیتر یک رسانه های ملی شد درگیری خبرنگاران استانی با خبرنگاران ملی  بود. این اتفاق بعد از بازی ایران و استرالیا در روز دوم این رقابت ها به وقوع پیوست که در جریان آن خبرنگاران مهمان برای برگزاری نامتعارف مراسم جشن تولد بر روی کف پوش سالن رضازاده مورد انتقاد خبرنگاران استانی قرار گرفتند که این انتقاد با واکنش تند خبرنگاران مرکز و حتی فحاشی و منازعه همراه شد که با میانجگری نیروی انتظامی خاتمه یافت.

این موضوع که ضعف مدیریت سالن باعث به وقوع پیوستن آن شده بود با انتشار اخبار وارونه توسط خبرنگاران ملی مصادره به نفع شد اما خبرنگاران اردبیلی برای بی حاشیه برگزار شدن مسابقه سوم ایران و آبروداری از نام اردبیل سکوت اختیار کردند.

اما موضوع بعدی اعتراض برخی از شخصیت های سیاسی نظیر دو نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و رییس شورای شهر اردبیل به موضوع فروش بلیط ها بود که به با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات حرکتی نمایشی به نظر می رسد .

با توجه به موضوعات مطرح شده به نظر می رسد گرفتن انگشت اتهام برای کاستی های جزیی این مسابقات به سوی یک نهاد یا شخص خاص اشتباهی عمدی و تنها برای تخریب و زیر سوال بردن زحمات مجموعه هایی است که ماه ها برای برگزاری باشکوه این مسابقات به صورت شبانه روزی تلاش کردند.

بی شک برگزاری رویدادهایی از این قبیل در تمامی کشورهای دنیا نقاط ضعف و قوتی دارد که تجربه ای برای بهتر برگزار شدن آن در ادوار آینده به شمار می رود که نباید این نکات را تیری برای به هدف نشاندن اهداف شخصی و جناحی خود کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه