English

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه:

سال آینده ضریب امنیت غذایی کشور را ۱۰۰ درصد می‌کنیم/ کشاورزی کرمانشاه از خلأ صنایع تبدیلی رنج می‌برد

محمدعلی جوادی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه بابیان این مطلب که سعی می‌کنیم ضریب امنیت غذایی کشور را در سال آینده از 87 به 100 درصد برسانیم، گفت: محصولات کشاورزی کرمانشاه از خلأ صنایع تبدیلی رنج می‌برد.

سال آینده ضریب امنیت غذایی کشور را 100 درصد می‌کنیم/ کشاورزی کرمانشاه از خلأ صنایع تبدیلی رنج می‌برد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با تأکید بر نیاز به توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی کرمانشاه، ابراز داشت: جای تأسف دارد که محصولات کشاورزی کرمانشاه که از کیفیت تولیدی بالایی برخوردارند، بدون بسته‌بندی، برند سازی و وجود سیستم قوی صنایع تبدیلی به‌صورت خام و کم‌بهره برای کشاورز به فروش برسد.

جوادی با معرفی کردن کرمانشاه به‌عنوان قطب کشاورزی غرب کشور، اظهار داشت: استان کرمانشاه جزو استان‌های خوب کشور در حوزه کشاورزی است و با رعایت پارامترهای اصولی کشاورزی صنعتی و مدرن می‌تواند قطب کشاورزی کشور باشد.

وی در ادامه به‌ضرورت تکمیل شدن زنجیره تولید در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای رشد کشاورزی باید زنجیره تولید را کامل کرده و مدیریت آن را به دست خود بهره‌برداران بسپاریم.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در ادامه از پیشرفت‌های قابل‌توجه بخش کشاورزی کشور به‌رغم مشکلات و ناشی از تحریم‌های اقتصادی خبر داد و گفت: میزان تولیدات کشاورزی کشور در پایان سال گذشته به ۱۲۲ میلیون تن رسید و این امید می‌رود که باتدبیر مسئولین و با همراهی مردم به‌زودی دوران جنگ اقتصادی به پایان رسیده و به آرامش برسیم.

جوادی بابیان این مطلب که سال 92 ضریب امنیت غذایی کشور 62 درصد بود و 38 درصد وابسته به واردات بودیم، اعلام داشت: ضریب امنیت غذایی کشور در حال حاضر باوجود همه سختی‌ها و مشکلات به 87 درصد رسیده، درحالی‌که بر اساس وعده‌هایی که داده بودیم قرار بود این عدد به عدد ۸۲ درصد برسد و حال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در بخش‌های مختلف کشاورزی امیدواریم این رقم به 100 درصد در سال 98 ارتقا یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه