English

۸-۱۰ اسفند جاری برگزار می شود؛

جشنواره مهارت آموزی گردشگری گیلان در منطقه آزاد انزلی/اهدای تندیس ماسوله به برگزیدگان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان از برگزاری جشنواره مهارت آموزی گردشگری گیلان در منطقه آزاد انزلی در تاریخ 8 لغایت 10 اسفند ماه جاری خبر داد.

جشنواره مهارت آموزی گردشگری گیلان در منطقه آزاد انزلی/اهدای تندیس ماسوله به برگزیدگان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمد حسینی مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  از برگزاری جشنواره بزرگ مهارت آموزی گردشگری گیلان در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

وی با بیان اینکه برای آموزش دو مسیر یکی آموزش شاغلین است و دیگری آموزش کارجویان وجود دارد، افزود: برای رسیدن به هدف جلسات مختلفی برگزار شد تا نزدیک ‌ترین مسیر برای رسیدن به فرصت ها شغلی پیدا شود. برای رسیدن به اهداف دو رویکرد وجود دارد. رویکرد اول در دستور کار قرار دادن کشاورزی مدرنیته است که ارزش افزوده بیشتری برای کشاورزان دارد و دیگری ایجاد توانایی در روستاهاست تا بتوانند شرایط ورود مسافران را ایجاد کنند و به اقتصاد استان کمک کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ سندی به عنوان سند مهارتی استان گیلان ذیل شورای مهارت به استاندار مصوب خواهد شد و همه دستگاه‌های مذکور سعی خواهند کرد که در زمینه آموزش همکاری کنند.

نداشتن منبع درآمد عامل مهاجرت روستائیان است

وی گفت: ما در این رویکردها نگاهمان را از موضوع محوری به مسئله محوری تغییر داده ایم. امروزه مسئله این است که روستاهای ما منبع درآمدی قوی ندارند و به همین دلیل به شهرهای مجاور مهاجرت می کنند. به همین دلیل شروع به شناسایی روستاهایی به عنوان روستاهای هدف کردیم تا بتوانیم جامعه محلی را آموزش دهیم و چندین منبع درآمدی جدید را در روستاها ترویج دهیم. متاسفانه در میان ترویج منابع روستایی و صنایع دستی از هویت و کیفیت این صنایع دستی دیده شود.

آیین های مهمان نوازی گیلانیان شناسایی و برند سازی می شود

حسینی جزئیات برگزاری جشنواره مذکور را تشریح کرد و گفت: این جشنواره شامل رویدادهای متنوع و کاربردی است که با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری گیلان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان و سایر دستگاه های اجرایی گیلان برپا می شود.

به گفته این مسئول برگزاری مسابقه آزاد مهارتی گردشگری روستایی، نمایشگاه بازآفرینی مشاغل کهن و سنتی، نمایشگاه محصولات مدرن و تک در حوزه گردشگری، مسابقه تولید محتوای دیجیتال با موضوع گردشگری سلامت، کارگاه های آموزشی ویژه دهیاران و مدیرانمراکز گردشگری و شناسایی و برند سازی آیین های مهمان نوازی گیلانیان از قسمت های متنوع این جشنواره است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه