English

امروز؛

دو کشتی تجاری از مسیر کریدور بین المللی چین، قزاقستان، ایران وارد مجتمع بندری کاسپین شد

در ادامه روند فعالیت کریدور چین، قزاقستان ،ایران، دو کشتی تجاری حامل کالا از این مسیر کریدور بین المللی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شدند .

دو کشتی تجاری از مسیر کریدور بین المللی چین، قزاقستان، ایران وارد مجتمع بندری کاسپین شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان و نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در ادامه روند فعالیت کریدور چین، قزاقستان ،ایران، دو کشتی تجاری حامل کالا از این مسیر کریدور بین المللی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شدند .

بنا بر این گزارش محموله های تجاری جدید توسط کشتی های دیبا و نازمهر در مجتمع بندری کاسپین پهلو گرفتند، توسط شرکت حمل و نقل بین المللی از شهر ووهان چین به مقصد مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی حمل شدند که این محموله های تجاری به ارس ترانزیت خواهد شد.

گفتنی است هر دو محموله تجاری به صورت حمل و نقل ترکیبی از مبداء شهر ووهان چین حامل قطعات شرکت آمیکو متعلق به شرکت سمند ریل توسط کشتی دیبا و نازمهر وارد منطقه آزاد انزلی شدند و به مقصد نهایی واحد تولیدی قطعات خودرو در ارس ترانزیت کانتینری می شوند.

لازم بذکر است این کریدور از کشور چین شروع شده و از طریق خط ریلی چین- قزاقستان به بندر اکتائو در این کشور می رسد و با طی مسیر در دریای خزر به بندر کاسپین متصل می شود و با شروع فعالیت این کریدور امکان ترانزیت ۱۰میلیون تن کالا فراهم شده و مزیت اصلی این کریدور، کاهش مسافت، زمان و هزینه حمل و نقل کالا نسبت به مسیر موجود از طریق دریای زرد، اقیانوس هند و بندرعباس در جنوب ایران است.

بر این اساس با توجه به سرمایه گذاری چند صد میلیارد دلاری چینی ها برای فعالسازی مسیرهای جاده ابریشم جدید، شرایط جدید بین المللی کشور، نقش این کریدور در توسعه مبادلات تجاری‌کشور و ترانزیت کالای کشور چین از مسیر منطقه آزاد انزلی به کشورهای همسایه روز به روز افزایش خواهد یافت .

گفتنی است انتقال کالا در مسیر کریدور جدید چین و ایران، از مهمترین بندهای تفاهم نامه همکاری مشترک منعقده فی مابین سازمان منطقه آزاد انزلی و انجمن همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری چین و توافقات صورت گرفته با رییس اتاق بازرگانی چین برای بخش خصوصی و مدیران بنادر و راه آهن کشور قزاقستان و چندین سال نشست های تخصصی مدیران ارشد این سازمان با مقامات رسمی کشور چین و قزاقستان برای فعالسازی این کریدور مهم ترازیتی است.

گفتنی است مسیر ترانزیتی چین (اروم چی)، قزاقستان (بندر آکتائو)، ایران (بندر کاسپین) به منظور ایجاد مسیرهای جدید ترکیبی میان ایران و چین با محوریت منطقه آزاد انزلی، افزایش ظرفیت حمل و نقل بار در دریای خزر از تیر ماه سالجاری و با حضور معاون اول رییس جمهور و مقامات ملی و استانی و روسای اتاق بازرگانی چین با پهلوگیری نخستین کشتی ‌تجاری در این مسیر در مجتمع بندری کاسپین به صورت رسمی شروع به کار کرده است و در بهمن ماه امسال اولین محموله تجاری از بندر بزرگ نینگبو در شرق کشور چین از مسیر این کریدور وارد بندر کاسپین شد که با ورود چهار کشتی تجاری در یک ماهه اخیر روند فعالیت این کریدور استمرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه