English

در نامه‌ای خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

جاده دهدشت-سوق ۱۳ سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد

جاده‌ی ۱۰ کیلومتری دهدشت به سوق 13 سال است که بلاتکلیف رها شده است.

جاده دهدشت-سوق 13 سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، سید عبدالرحمن تقوی مقدم از فعالان اجتماعی با ارسال یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه جدی‌تر به مشکلات شهر سوق از توابع این استان شد.

وی اینگونه نوشته است که؛ با سلام و عرض ادب و آرزوی توفیق روز افزون برای حضرتعالی و همه‌ی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای به خون خفته‌ی انقلاب اسلامی از آغازین روزهای نهضت امام خمینی (ره) تا شهدای سر افراز مدافع حرم.... امام و شهیدانی که با ایثار و از خود گذشتگی، ملت بزرگ و با تمدن ایران را از کشوری تحت سلطه و بی تاثیر در معادلات منطقه‌ای و جهانی و مصرف کننده‌ی کالاهای اروپایی و آمریکایی، به کشور مهم و اول منطقه و الگوی سایر ملل در بند استعمار و استثمار قرار داده و اکنون که سکان این نظام و کشور به دست با کفایت رهبری هوشمند و با تدبیر، هچون مقام معظم رهبری سپرده شده است، رهبری که برای ملت بزرگ ایران اسلامی و همه‌ی دوستداران و علاقمندان به این آب و خاک و این نظام مایه افتخار، اطمینان و آرامش قلبی است و برای تمامی دشمنان قسم خورده این کشور و این نظام، همچون خاریست در چشم و استخوانی است در گلو....

اکنون که در آستانه‌ی ورود به چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و به خدمات بی شمار و غیر قابل کتمان این نظام، علیرغم تمامی دشمنی‌ها و تحریم‌ها، در تمامی عرصه‌های گوناگون علمی که در سطح کشور، باعث بهت و حیرت دشمنان این نظام و این مرز و بوم را فراهم ساخته و از طرفی مایه امید و بالندگی و دلگرمی جوانان عزیز این کشور و دوستداران انقلاب اسلامی را در منطقه و سطح جهان در پی داشته است، شکوه و عظمت و بزرگی این ملت در عرصه‌های اقتصادی، علمی، اجتماعی، سیاسی و دفاعی و هسته‌ای... از جمله ساخت و بهره برداری از ده‌ها سد بزرگ، هزاران کیلومتر راه آهن، ساخت و ایجاد صدها هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگ راه و اتوبان، ساخت و راه اندازی ده‌ها پالایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و خود کفایی در بخش عظیمی از نیازمندیهای کشور و پیشرفت‌های پزشکی و دستاوردهای خیره کننده آن و خودکفایی ۹۵ درصدی نیازمندیهای دارویی کشور، نانو و لیزر و ارسال ماهواره‌های متعدد علمی و تحقیقاتی به فضا و ساخت و تولید انواع نیازمندیهای دفاعی و نظامی کشور از سلاح‌های پیشرفته تا ساخت و تولید موشک‌های دور برد و تامین کننده امنیت کشور و نظام و تاثیر گذاری غیر قابل کتمان ایران اسلامی در تمامی معادلات و بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی، همه و همه باعث سردرگمی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است. تا جایی که در این روزها و در این ماه‌های اخیر، با استفاده از فضای مجازی اقدام به تهیه کلیپ‌های کوتاه از دوران رژیم پهلوی در بین جوانان و نوجوانان نموده تا به نسل جوان و نوجوان ما چنین وانمود کنند که در زمان حکومت پهلوی مردم ایران شرایط خوبی را داشته و مردم دچار مشکل نبودند.

این در حالی است که به بر اساس آمارهای خود حکومت پهلوی در سال ۱۳۵۷ قریب به ۵۳ درصد جمعیت کشور در روستاهای کوچک و بزرگ زندگی می‌کردند که نزدیک به ۹۰ درصد آنها فاقد هر گونه امکانات بهداشتی و درمانی، جاده، آب، برق، گاز و مدرسه بوده‌اند و رژیم ستم شاهی پهلوی تنها به تهران و چند شهر بزرگ دیگر توجه داشته، که در همان شهرها نیز حاشیه نشینی و حلبی آبادها روز به روز در حال افزایش و رو به گسترش بوده است.

در واقع مقایسه خدمات گسترده و بی‌شمار جمهوری اسلامی ایران با حکومت‌های رضاخان و محمدرضا شاه پهلوی که قریب به ۵۰ سال زمام امور را در این مملکت در دست داشته‌اند و تمام افتخار و ذوق زدگی محمدرضا پهلوی زمانی بود که به قول خودش توانسته بود برای انتخاب نخست وزیر، هم سفیر آمریکا را راضی کند و هم سفیر انگلیس را...!!! و با فروش ۶ میلیون بشکه‌ای نفت در دهه ۵۰ شمسی توسط محمد رضا پهلوی و جمعیت حدود ۳۰ میلیونی آن روز کشور، مقایسه‌ای کاملاً غیر واقع بینانه و از روی لجاجت و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران است.

حقیر با ذکر این مقدمه نه چندان کوتاه که نپرداختن به آن را، حتی در ابن مجال کوتاه، جفا در حق شهدا و نظام جمهوری اسلامی می‌دانستم. لذا جناب آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تمام این خدمات نظام در سطح کشور و استان‌های محروم به ویژه استان ما، سوال اساسی و به حق مردم نجیب و انقلابی و ولایت مدار بخش سوق از حضرتعالی به عنوان شخص اول دولت در استان و و در واقع پدر سیاسی استان این است که چرا این چنین مورد بی مهری و فراموشی مسئولان شهرستانی و به بخصوص استانی قرار گرفته است؟؟

سخن ما از جاده‌ی ۱۰ کیلومتری دهدشت به سوق است که در طول قریب به دو دهه است که به‌صورت مطالبه‌ی اول و جدی مردم بخش سوق می‌باشد و نزدیک به ۱۳ سال است که کلنگ بازسازی و تعریض این جاده توسط مسئولین وقت به زمین زده شده است ولی همچنان با  بی مهری متولیان امر به حال خود رها شده است!!!

جناب آقای استاندار، اگر چه مردم با فرهنگ و ادب سوق، قصور و کوتاهی مسئولین اسبق و کنونی شهرستان و استان را در این بی توجهی محض به این جاده‌ی ۱۰ کیلومتری، متوجه شخص جنابعالی که قریب به شش ماه از حضورتان در استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌گذرد، نمی‌دانند، ولی جهت اطلاع و آگاهی شما به عنوان نماینده‌ی تام الاختیار دولت جمهوری اسلامی در این استان لازم است که به صورت سر گشاده و با دلی پر از درد و اندوه از این همه بی مهری و جفا در حق این مردم، نکاتی را به عرض شریفتان برسانم... .

در طول این مدت و با آمد و رفت دولت‌های مختلف و جابه جایی متعدد مسئولین شهرستانی و استانی، همواره یکی از خواسته‌های اصلی و اساسی مردم فهیم سوق و حومه، بازسازی و تعریض و تکمیل جاده‌ دهدشت-سوق کم عرض و با پیچ‌ها و گردنه‌های بسیار خطرناک بوده که در طول این مدت بیش از ۳۰ نفر از همشهریان عزیز ما را به کام مرگ فرستاده و صدها مصدوم و مجروح داشته و میلیونها تومان به مردم فراموش شده‌ی این دیار خسارت زده است.!!!

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاص این جاده و حجم بالای ترافیک در این جاده به گونه‌ای است که در هر ۲۴ ساعت، مردم بخش سوق شاهد یک تصادف خونین و مرگبار در این جاده هستند و این مردم سوق و حومه هستند که در تمام این ایام، بارها و بارها شاهد به خاک و خون کشیده شدن عزیزان خود در این جاده بودند، به‌طوری که این جاده در شکوایه های مردمی که در سایت‌ها و روزنامه‌های استانی و سراسری کشور به چاپ رسیده است به جاده خون و مسیری که به مرگ منتهی می‌شود، معروف شده است.!!!

جناب آقای احمدی آیا می دانید در طول این مدت، در شهرستان و استان ما، بارها وبارها مسئولین شهرستانی و استانی وعده‌ی اتمام و بهره برداری این جاده را در آینده‌ی نزدیک به مردم بخش سوق داده‌اند و بارها در صدا و سیمای استانی از اتمام آن در آینده نزدیک خبر داده‌اند ولی متاسفانه هیچکدام از این وعده‌ها تا کنون محقق نشده است و همچنان مردم سوق مانده‌اند و همان درد قدیمی و همان جاده‌ی ۱۰ کیلومتری خطرناک!!! و مردم سوق هر صبح که از خواب بیدار می‌شوند منتظر خبر تصادفی دیگر در جاده دهدشت به سوق هستند چرا که تصادفات گسترده و پی درپی در این جاده برای اهالی بخش سوق و حومه به امری روزانه تبدیل شده است.!!!

مسدود شدن ۱۰ جاده روستایی

آقای استاندار، آیا می دانید در این جاده‌ی ۱۰ کیلومتری، در هر یک کیلومتر آن چه عزیزان جوان و تحصیلکرده ای به کام مرگ رفتند و جوانانی در میان شعله‌های آتش حاصل از شدت تصادف، به‌صورت زنده زنده سوختند و تصاویر دلخراش و صدای فریادهایی مظلومانه‌ی کمک خواستن آنها همچنان در ذهن و گوش مردم سوق به جا مانده است و مردمی که در اطراف این حادثه هولناک جمع شده بودند، به علت شدت و حجم بالای آتش، توان نزدیک شدن به آن را نداشتند و سر انجام آن روز هم آن عزیزان همانند سایر کشته شده‌های این جاده به خاک سپرده شدند و مجدداً مشکلات و خطرات این جاده همچنان از دید مسئولین به فراموشی سپرده شده است.؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد آیا می دانید که در طول این مدت که مردم ولایت مدار و انقلابی بخش سوق پیگیر بازسازی و تعریض و بهره برداری از این جاده‌ی ۱۰ کیلومتر هستند، در شهرستان و استان ما ۲ بخشدار (در کمتر از ۵ سال)، ۵ رئیس اداره راه شهرستان، ۵ فرماندار، ۴ مدیرکل راه استان، ۴ استاندار و ۳ نماینده مجلس و ۴ پیمانکار این جاده آمدند و رفتند ولی هنوز این جاده‌ی ۱۰ کیلومتری به اتمام نرسیده است.؟؟

مردم سوق تاوان کدام گناه را می‌دهند

آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد آیا به راستی اگر در طول این مدت ذره‌ای تدبیر و دلسوزی برای مردم بخش سوق و این جاده در کار بود، آیا با همین امکانات موجود اداره‌ی راه شهرستان و سالی تنها ۵۰۰ متر از این جاده بازسازی و تعریض می‌شد، آیا اکنون در این دهه‌ی فجر و یا سالیان گذشته، مردم سوق شاهد افتتاح و بهره برداری از این جاده نبودند.؟ آیا می دانید که مردم صبور و فهیم سوق در طول این مدت چشم به راه و نظاره گر، از این پیمانکار...به آن پیمانکار و از این بخشدار.... به آن بخشدار و از این فرماندار.. به آن فرماندار و از این رییس اداره راه شهرستان.... به آن رئیس اداره‌ی راه شهرستان و از این مدیرکل راه استان..... به آن مدیر کل راه استان و از این استاندار ...به آن استاندار و از این نماینده‌ی مجلس .... به آن نماینده‌ی مجلس، شکایه به دست و دلی پر خون نظاره گر بی مهری مسئولین بوده و اخیراً نیز شاهد ترک نمودن آخرین پیمانکار از روی این جاده هستند.!!! به راستی جناب آقای استاندار مردم انقلابی و ولایت مدار و با فرهنگ و پیشینه‌ی سوق تاوان کدامین گناه نکرده را می‌پردازند که این چنین با کشته و مجروح و مصدوم شدن عزیزانشان می‌بایست بهای اینچنین سنگینی را پرداخت نمایند.؟

آقای استاندار حرف این مردم را بشنوید

آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد اگر چه مخاطب اصلی این نامه‌ی سرگشاده و در واقع این رنجنامه .... وجدان‌ها و عملکرد متولیان اسبق و فعلی شهرستان و استان ما در این خصوص است، ولی از آنجایی که حضرتعالی در همان روزهای اول ورودتان و همچنین در طول این ۶ ماه حضورتان در استان، در سخنان و مصاحبه‌های خود، به حق به وجود پاره‌ای مشکلات از جمله وجود پارتی بازی، نگاه‌های قومی و قبیله‌ای، سردسیری و گرمسیری و استخدام‌های طایفه‌ای و باند بازی، داشته اید و در بازدیدهایی که از شهرستانها و بخش‌های استان به عمل آورده آید، از این جاده ۱۰ کیلومتری دهدشت به سوق نیز عبور کرده‌اید و وضعیت این جاده را از نزدیک مشاهده نموده اید، به‌راستی آیا در این جاده تونلی و یا رودخانه‌ای و یا کوه عظیمی و یا ساخت زیر گذر و روگذر بزرگی در دست اقدام هست که تکمیل و اتمام این جاده‌ی ۱۰ کیلومتری اینچنین سال‌ها به درازا کشیده شده است؟

در طول این جاده تنها نیاز به ساخت یک پل نسبتاً بزرگ بوده که به پل دره لبک معروف هست، که آن هم با اهمال کاری و به‌واسطه‌ی عوض کردن نقشه و عدم توجه و پیگیری مسئولین مربوطه، پل یاد شده به‌صورت کاملاً غیر استاندارد و در دو شیب بسیار خطرناک و حادثه خیز، به‌صورت یک پل جاده‌ی کوچک و روستایی ساخته و احداث شده است که این مهم نیز تا کنون خود باعث تصادفات بیشتری شده است.!!

همه‌ی این بی مهری‌ها به مردم سوق در حالی ادامه دارد که همه‌ی ما در ایام الله‌های مبارک دهه‌ی فجر، هر ساله در سطح کشور شاهد افتتاح و بهره برداری از صدها پروژه در قالب آزاد راه و بزرگ راه و اتوبان‌های چند بانه‌ی صد، صد و پنجاه و یا صد و هشتاد کیلومتری جاده‌ها هستیم و در استان خودمان نیز شاهد افتتاح و بهره برداری از ده‌ها پروژه‌ی کوچک و بزرگ می‌باشیم.

جناب احمدی به‌راستی مگر تعریض، بازسازی، تکمیل، خط کشی و نصب گارد ریل برای این جاده‌ی ۱۰ کیلومتری دهدشت یه سوق، برای استان ما چقدر هزینه بر خواهد بود که مردم بخش سوق می‌بایست اینچنین سال‌ها چشم انتظار افتتاح و بهره برداری از این جاده را بکشند؟؟؟

ما مردم انقلابی و ولایت مدار و نجیب بخش سوق از حضرتعالی به عنوان استاندار و شخص اول سیاسی اجتماعی دولت تدبیر و امید و با دلی دردمند از بی مهری‌های گذشته و عاجزانه انتظار داریم که با تدبیر و درایتی که در شما سراغ داریم، برای یک بار و برای همیشه به این درد کهنه رسیدگی عاجل و با سر پنجه‌ی تدبیر خود مشکل این جاده را برطرف نمایید، تا انشاالله دعای خیر مردم متدین، انقلابی، با فرهنگ و ادب سوق و حومه را در ادامه‌ی مسئولیت پر خطیرتان بدرقه راه خویش نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه