English

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

بهره‌برداری از ۸ پروژه کشاورزی در دهه فجر

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از بهره برداری 8 پروژه بخش کشاورزی به ارزش 67 میلیارد تومان در دهه فجرسال‌جاری خبر داد.

بهره‌برداری از 8 پروژه کشاورزی در دهه فجر
به گزارش خبرگزاری موج، علی باقرزاده در جمع خبرنگاران به پروژه‌هایی کشاورزی در دهه فجر سال‌جاری که افتتاح می‌شود اشاره کرد و افزود: تعداد ٨ پروژه به ارزش ٦٧ میلیارد و ٨٧٠ میلیون تومان در بخش کشاورزی با ایجاد اشتغال٣٠٨ نفر در دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تخم مرغی از اصفهان وارد استان نشده

وی گفت: استان‌های اصفهان و یزد به عنوان استان‌های تامین‌کننده تخم‌مرغ هرمزگان معین شده بودند منتها هیچ محموله تخم‌مرغی باتوجه به اینکه استان اصفهان وضعیت خروج محصولات مرتبط آن قرمزاعلام شده بود به هرمزگان وارد نشده و تنها محموله 20 تنی تخم‌مرغ از استان خراسان به هرمزگان وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی وظیفه تامین اقلام ضروری مرتبط با سازمان را دارد، ادامه داد: توزیع همه اقلام به عهده صنوف می‌باشد و تمامی تخم‌مرغ‌های وارداتی با نظارت دامپزشکی کنترل شده است.

مجهز شدن 68درصد مزارع استان به سیستم آبیاری تحت فشار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه توسعه سامانه آبیاری تحت فشار یکی از روش‌هایی است که برای بهره‌وری آب دنبال می‌شود، اظهار کرد: از ١٥٦ هزار هکتار موجود در استان هرمزگان ٩٨ هزار هکتار به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

باقرزاده ادامه داد: ٦٨ درصد مزارع استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند و در کشور رتبه اول را کسب کردیم.

به گفته وی در راستای ارتقای بهره وری، انتقال کشت‌های سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌های این سازمان می‌باشد و تبدیل ٥ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به گلخانه طی برنامه ده ساله در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ٨٠ درصد محصولات گلخانه‌ای به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان در حال اجرا می‌باشد و ٣ هزار تن تولیدات گلخانه‌ای استان افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه ٩٠ درصد تولید روغن در کشور از طریق واردات تامین می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار هکتار کلزا کشت شده که سطح زیر کشت کلزا در سال‌جاری به دو هزار و ٣٠٠ هکتار رسیده است که این آمار نشان‌دهنده‌ آینده‌ رو به رشد این محصول در استان می‌باشد.

وی افزود: ٥ هزار و ٢٠٠ هکتار اراضی به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز هستند و نزدیک به ٤ هزار اراضی تحت فشار در دست اجرا می‌باشد.

سیستم آبیاری تحت فشار

اصلاح باغات استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در رابطه با تجمیع اراضی بیان داشت: ٥٠ درصد باغات در استان از جمله نخلستان‌ها فرسوده بوده که نیاز به اصلاح دارند.

باقرزاده در پایان خاطرنشان کرد: با هدف کنترل بیشتر روان آب‌ها دو پروژه سدخاکی زاکین و سد درتوجان در استان هرمزگان در حال اجرا می‌باشد.

نخلستان‌ها فرسوده

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه