English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در برنامه شبکه دو سیما:

افتتاح مراکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در استان لرستان، خدمات ارزشمندی است

صبح امروز کوروش ساکی رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور در برنامه زنده مثبت دو از شبکه 2 سیما گفت: افتتاح بخش رادیوتراپی و شیمی درمانی در استان، از جمله اقدامات شاخص حوزه درمان دانشگاه بود.

افتتاح مراکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در استان لرستان، خدمات ارزشمندی است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، کوروش ساکی در این برنامه زنده تلویزیونی، گفت: با ماشینی شدن سبک زندگی، مردم لرستان نیز بیش از گذشته در معرض ابتلا به بیماری‌های سرطان‌زا قرار دارد، لذا در این راستا، در بخش جراحی، اشعه درمانی و شیمی درمانی گام‌های مثبتی برداشته شده و به لطف بنیاد خیریه سرطان، بخش شیمی درمانی کارآمدی در خرم‌آباد افتتاح کرده‌ایم که این امر باعث شده تا بیماران سرطانی لرستان، جهت طی دوره درمان، از استان خارج نشوند و کلیه امور درمانی این عزیزان در داخل استان انجام شود.

گیاهان دارویی می توانند جایگزین بسیار خوبی برای داروهای شیمیایی باشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: توجه به طب سنتی رویکرد خوبی در لرستان داشته و مردم ما با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده به این مهم رسیده‌اند که گیاهان دارویی می توانند جایگزین بسیار خوبی برای داروهای شیمیایی باشند.

ساکی، افزود: خوشبختانه در استان لرستان، به اندازه 5 کشور اروپایی گیاهان دارویی وجود دارد که این امر نشان می‌دهد تا به این حوزه توجه بیشتری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ادامه داد: 3 کارخانه تولید گیاهان دارویی در استان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی در حال فعالیت هستند و جهاد دانشگاهی نیز در حوزه گیاهان دارویی همکاری و فعالیت خوبی داشته و دارد که جا دارد از همه زحمتکشان این حوزه نیز تشکر کنم.

کوروش ساکی

کوروش ساکی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دندانپزشکی استان، تصریح کرد: پس از افتتاح  و تجهیز دانشکده دندانپزشکی استان، در حال حاضر در چند بخش مجهز به امکانات روز دنیا، با تعرفه‌ای ناچیز، خدمات خوب و قابل توجهی به بیماران حوزه دهان و دندان ارائه می‌دهد و مرکز تخصصی داندانپزشکی بعثت خرم‌آباد نیز با تعرفه دولتی افتتاح شده و در حال خدمت رسانی به مردم است که امیدواریم این اقدامات، گامی مثبت در راه حل مشکلات بهداشتی و درمانی مردم شریف لرستان و سایر نقاط کشور باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه