English

استاندار لرستان در جلسه شورای آموزش‌‌ و پرورش استان:

کارگروه تخصصی برای ارتقای شاخص‌های آموزش‌وپرورش تشکیل شود

استاندار لرستان گفت: برای ارتقای شاخص‌های آموزش‌وپرورش باید کارگروهی تخصصی تشکیل شود تا مسائلی مانند کنکور به صورت علمی و کارشناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

کارگروه تخصصی برای ارتقای شاخص‌های آموزش‌وپرورش تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، سید موسی خادمی در شورای آموزش‌ و پرورش استان که شامگاه دیروز با حضور مدیرکل، معاونین و مدیران ستادی آموزش و پرورش، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان، شهردار خرم‌آباد، روسای دانشگاه لرستان و دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان، دکتر حسین مهرداد و برخی مدیران دستگاه‌های مرتبط در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: تربیت نیروی دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت جامعه مؤثر است اما مشکل امروز لرستان وجود نیروهای تحصیل کرده نیست بلکه تربیت نیروی مهارتی و فنی است.

وی ادامه داد: چون کنکور نمادی از موفقیت آموزش و پرورش است، لذا بیشتر مورد توجه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و نخبگان قرار دارد.

خادمی با تاکید بر این نکته که وضعیت استان در این حوزه، در قیاس با سایر استان‌ها مشخص می‌شود، افزود: لازم است مشکلات به دقت شناسایی و تحلیل شوند. از طرفی باید تلاش کنیم تا مشکلات موجود در این حوزه را در حد امکان مرتفع کنیم.

استاندار لرستان در ادامه گفت: برخی از مشکلات ملی است  و حل آن‌ها از عهده ما خارج است و برخی مشکلات به ساختار استان برمی‌گردد، به طور نمونه ضعف مالی و مشکلات اقتصادی، عدم توسعه‌یافتگی، کمبود ظرفیت‌های دانشگاهی، مشکل ظرفیت‌های بومی مراکز دانشگاهی و تراکم بیشتر دانش‌آموزان دختر به ویژه در مناطق روستایی و عشایری از جمله مسائلی است که باید نسبت به حل موانع آن، در حد امکان اقدام کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: آموزش‌ و پرورشی که ترکیب جمعیت شهری آن بیشتر باشد نسبت به آموزش‌ و پرورش عشایری و روستایی موفق است، چراکه ترکیب جمعیت عشایری و روستایی سبب ایجاد محدودیت‌هایی می‌شود.

خادمی با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌ مثال می‌توان در یک برنامه بلندمدت در راستای ارتقای نمرات نهایی دانش‌آموزان تلاش کرد. بی‌شک این امر در قبولی کنکور مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برخی مشکلات ایجاد شده نیز به موارد داخلی آموزش‌وپرورش از جمله صلاحیت‌های علمی و مهارتی معلمان باز می‌گردد، لذا باید هدف‌گذاری درستی در آموزش‌وپرورش صورت گیرد و تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، رشد شاخص‌های مختلف در بازه زمانی مختلف در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، استاندار لرستان با تشکیل کارگروه‌های مختلف برای حل مشکل انشعاب مدارس نوساز و برنامه عملیاتی رشد آموزشی مدارس موافقت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه