English

استاد حوزه علمیه خواهران:

وارستگی از تعلقات دنیوی شاخصه محبان اهل بیت(ع) است

استاد حوزه علمیه خواهران وارستگی از تعلقات دنیوی را شاخصه محبان اهل بیت(ع) عنوان کرد، گفت: محب و عاشق رنگ محبوب و معشوقش را به خود گرفته و مانند اهل بیت(ع) از دنیا گرایی و دنیا پرستی وارسته است.

وارستگی از تعلقات دنیوی شاخصه محبان اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، استاد حوزه علمیه خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه معرفت به کمال و کمال گرایی یکی از برکات محبت به اهل بیت در زندگی انسان است، گفت: محب سعی می کند خود را به معشوق و محبوبش نزدیک کند؛ بنابراین محبت به اهل بیت(ع) انسان را در مسیر کمال خواهی و کمال گرایی قرار می دهد.

وی افزود: معرفت رمز حرکت در مسیر کمال است و علت اینکه مردم در زمان های مختلف با وجود محبت به امام، امام معصوم را تنها گذاشته اند این است که محبت آنها به حدی نبوده که به درجه معرفت برسد.

خانم قاسمی با اشاره به حدیثی از امام صادق در زمینه برکات محبت به اهل بیت(ع)عنوان کرد: امام صادق (ع) می فرماید« خدا ائمه (ع) را ارکان زمین قرار داد، تا اهلش را نجنباند و حجت رسای خویش ساخت برای مردم روی زمین و زیر خاک» بنابراین لزوم شناخت اهل بیت (ع) و پیروی از آنان که پیامبر اسلام (ص) بر اساس آیه مودت  بیان کرده اند تا لحظات پایان عمر انسان ادامه داشته و مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست.

وی زهد و دل کندن از تعلقات مادی را از دیگر برکت محبت به اهل بیت(ع)دانست، گفت: محب اهل بیت از تعلقات دنیوی وارسته بوده و بر محور کسب رضایت خداوند متعال تلاش می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تاکید بر اینکه این که عشق  به اهل بیت یک عشق دو جانبه است، یادآور شد: امام صادق علیه السلام در این زمینه در جمعی از اصحاب خود می فرمایند« چرا شما ما را سبک می شمارید که مردمی خراسانی گفت  به خدا پناه به خدا می برم که شما را سبک  بشماریم امام فرمود« تو از جمله کسانی هستی که ما را سبک شمردی، آیا فلانی را نشنیدی که به تو گفت به اندازه یک میل سوار کن ولی او را سوار نکردی به خدا قسم که به سبب او مایه سربلندی ما نشدی مسلماً او را سبک شمردی و کسی که مومنی را سبک شمرد، ما را سبک شمرده شمرده و حرمت خدای عزوجل را تباه کرده است»؛ بنابراین محب اهل بیت(ع) باید مانند اهل بیت از تعلقات دنیوی وارسته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه