English

امام جمعه موقت رشت:

قیام امام حسین(ع) در راستای استکبارستیزی بود

امام جمعه موقت رشت گفت: قیام امام حسین(ع) در راستای ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی بود.

قیام امام حسین(ع) در راستای استکبارستیزی بود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت،  حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت با اشاره به نامگذاری 24 ذی‌الحجه به عنوان روز مباهله اظهار کرد: روز مباهله برکات بسیاری برای اسلام داشته و آدابی برای این روز بیان شده است.

وی، نمایان شدن عظمت و بزرگی اهل بیت(ع) را از برکات مباهله عنوان کرد و افزود: خداوند در صدر اسلام ماموریت مباهله را به پیامبر اکرم(ص) واگذار کرده است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه از جمعه هفته آینده ماه محرم آغاز می‌شود، تصریح کرد: بر برگزاری عزاداری شهادت امام حسین(ع) تأکید شده زیرا قیام این بزرگوار در راستای ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی بود.

شفیعی‌زاده به تلاش ظالمان برای جلوگیری از عزاداری امام حسین(ع) در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: ظالمان به‌دنبال محو عزاداری امام حسین(ع) بودند و پس از ناتوانی در این امر از دهه‌های گذشته تضعیف عزاداری‌ها را برنامه‌ریزی کردند.

وی ادامه داد: استکبار با ورود ناهنجاری‌ها و خرافات به عزاداری امام حسین(ع) به‌دنبال تهی کردن آن از درون است و تنها با ایجاد شور می‌خواهد شعور را از این مراسم بگیرد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه تنها مداحی کردن در عزاداری امام حسین(ع) یکی از انحراف‌ها محسوب می‌شود، بیان کرد: مجلس عزاداری امام حسین(ع) نباید بدون روایت از ائمه(ع) باشد و در غیر این صورت در آینده به آن آسیب وارد شده و از درون تهی می‌شود.

شفیعی‌زاده، خواستار پرهیز از مبالغه در حق اهل بیت(ع) در عزاداری امام حسین(ع) شد و اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر را داریم.

وی با بیان اینکه 20 هدف برای قیام امام حسین(ع) بیان شده است، خاطرنشان کرد: تنها هدفی که از قیام امام حسین(ع) به صورت مکتوب مانده، امر به معروف و نهی از منکر است و آن را باید به عنوان فریضه دینی انجام دهیم.

امام جمعه موقت رشت به تلاش دشمن برای از بین بردن بنیان خانواده در نظام اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: نابودی بنیان خانواده از تهدیدهای دشمن در فضای حقیقی و مجازی است.

شفیعی‌زاده در ادامه با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان مظلوم با چراغ سبز غرب در کشور میانمار، بیان کرد: امر مذکور توسط فردی انجام می‌شود که جایزه صلح نوبل به او داده شده است.

وی به رفتار آمریکا در مورد برجام اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند؛ آمریکا قابل اعتماد نیست.

امام جمعه موقت رشت با تأکید براینکه نظام جمهوری اسلامی ایران خط قرمزی دارد، یادآور شد: امنیت پایدار خط قرمز ایران اسلامی است.

شفیعی‌زاده همچنین با تبریک انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان استاندار البرز، تصریح کرد: تغییر مدیریتی در سطح عالی در گیلان اتفاق افتاده و امیدواریم دولتمردان برای انتخاب استاندار جدید از افرادی که دارای جایگاه مردمی هستند نظرخواهی کنند زیرا اداره کردن استان نیازمند خردجمعی است تا جامعه بدون تنش و درگیری اداره شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه