English

موج گزارش می دهد؛

سرویس بهداشتی عمومی ضرورت پیاده راه فرهنگی رشت

پیاده راه فرهنگی رشت به عنوان یکی از مکان‌های پر تردد شهری فاقد سرویس بهداشتی عمومی و استاندارد است و برخی افراد برای دفع با بی فرهنگی تمام به کوچه های اطراف پناه می برند.

سرویس بهداشتی عمومی ضرورت پیاده راه فرهنگی رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، طی تماس تلفنی تعدادی از ساکنان کوچه سینما سعدی این شهر، واقع در پیاده راه فرهنگی، رو به روی دهانه میدان، با دفتر این خبرگزاری، خبرنگار خبرگزاری موج برای رسیدگی به شکایات مردمی در صحنه حاضر شد.

به گزارش موج، شکایت ساکنان کوچه سینما سعدی رشت، مبنی بر نبود سرویس بهداشتی در مرکز شهر و پناه آوردن افراد به ویژه در ساعات خلوت روز برای تخلیه فضولات در این کوچه بوده است که با حضور در محل  آثار و بوی تعفن فضولات انسانی به وضوح قابل مشاهده است.

حتی هجوم حیوانات موذی مانند موش و گربه و نیز حشرات و مگس در پی مسئله مطرح شده کاملا قابل مشاهده است.

لذا ساکنان این کوچه ضمن درخواست از شهردار و اعضای شورای اسلامی این  شهر، خواستار احداث سرویس بهداشتی عمومی برای عابران پیاده و شهروندان شدند.

 یکی از ساکنان کوچه سینما سعدی رشت در این راستا به خبرنگار موج گفت: کوچه مذکور از دو طرف به پیاده راه فرهنگی راه دارد و با توجه به انبوه تردد افراد در این پیاده راه ساخت سرویس بهداشتی در مرکز این شهر امری اجتناب ناپذیر و ضروری است.

وی که خواسته نامش فاش نشود؛ ادامه داد: نبود سرویس بهداشتی عمومی، موضوع بهداشت شخصی را به موضوعی جدی، عمومی و بدون شرم تبدیل کرده است.

وی افزود: نبود و یا کمبود سرویس بهداشتی در شهرها، موجب می شود که فضولات انسانی تصفیه نشده محیط زیست را آلوده کند.

وی که بارها، از نزدیک شاهد این بی فرهنگی در کوچه محل زندگی خود بوده است ادامه داد: تاکنون هیچ رسانه ای برای پیگری به این قضیه به میدان نیامده بود.

این شهروند رشتی با اشاره به اینکه  نبود سرویس بهداشتی استاندارد و غیرقابل دسترس به دلیل دشواری جسمی و کهولت سن بسیاری از عابران به ویژه افراد سالمند، می تواند موجب خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی در آنها را به همراه داشته باشد، ادامه داد: حتی شهرداری باید علاوه بر گسترش کمی و کیفی توالت‌های عمومی در شهر بر آنها نظارت نیز داشته باشد تا مامن معتادان نشوند.

وی تصریح کرد: ایجاد سرویس بهداشتی در پارک‌‌ها و اماکن عمومی به عنوان یکی از ضروریات شهری اما رو به فراموشی است.

یکی دیگر از شهروندان ساکن کوچه مذکور نیز با اشاره به آلودگی بسیار بالای این کوچه بر اثر دفع آزادانه و بی شرمانه فضولات انسانی متذکر شد: احداث سرویس های بهداشتی در اماکن شهری و حتی بین راهی یکی از نیازهای ضروری است که متاسفانه این نیاز به خوبی در پیاده راه فرهنگی رشت دیده نشده است.

وی بابیان اینکه مکان‌های پر تردد در سطح شهر اغلب فاقد سرویس بهداشتی است اظهار کرد: سرویس های بهداشتی رشت اغلب در مکان های است که باید حتما با ماشین به محل آن رسید.

این شهروند رشتی، با تاکید براینکه در پیاده راه فرهنگی رشت شاهد مناسب سازی محیط و مبلمان شهری و المان های رو به فرسودگی هستیم ادامه داد:

با توجه به ازدحام جمعیت خیابان علم الهدی رشت و بلوار امام و ایستگاه های اتوبوس و تاکسی اغلب افراد برای دفع به کوچه های جانبی پیناه می اوردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در این خیابانها سرویس هایی در پاساژها وجود دارد که اغلب قفل هستند و فقط برای اهالی همان پاساژها قابل دسترس می باشند.

 به گفته وی، سرویس بهداشتی عمومی برای کودکان، سالمندان، زنان باردار و بسیاری از افراد بیمار مانند دیالیزی ها یک نیاز ضروری در شهر به شمار می رود و شهرداری باید در اسرع وقت به این مشکل رسیدگی کند.

 به گزارش موج، ساخت سرویس های بهداشتی عمومی قابل دسترس، استاندارد و ایمن در مرکز شهر یک نیاز ضروری و قابل تاکید به شهرداری است که باید به گونه ای ساخته شوند که شیرآلات آنها غیر قابل سرقت و حتی مناسب برای افراد معلول و سالمند باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه