English

معاون اجتماعی بهزیستی کرمانشاه:

۴۴۰ "کودک کار" در کرمانشاه شناسایی شده‌اند

کارگروه بررسی "ساماندهی کودکان کار و خیابانی" با حضور جمعی از مسئولین استان در محل مجتمع فرهنگی آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد.

440 "کودک کار" در کرمانشاه شناسایی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در این کارگروه، اظهار کرد: برگزاری این کارگروه‌ها و همچنین حضور نمایندگانی از دستگاه های عضو می‌تواند موجب ایجاد راهکارهایی برای کاهش مشکلات و آسیب‌های تهدیدکننده کودکان کار و خیابانی شود.

به گفته کوهی، مشارکت فکری و عملی دستگاه‌های عضو کارگروه می‌تواند در ارائه راهکارها بسیار مؤثر باشد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون در استان کرمانشاه 440 کودک کار شناسایی شده و در راستای ساماندهی آنها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کوهی با بیان اینکه در بحث کودکان کار فرهنگ‌سازی در جامعه حرف اول را می‌زند، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم حمایتی و مالی، آموزشی، قانونی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مسئول در رابطه با کودکان کار می‌تواند در کاهش مشکلات آنها مؤثر باشد.

این مسئول عنوان کرد: مرکز حمایتی کودکان کار و خانواده با کمک شهرداری که مکان را در اختیار بهزیستی قرار داده در حال حاضر در کرمانشاه فعالیت دارد و تاکنون 80 خانواده از این مرکز خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.

وی یکی از دغدغه‌های خانواده‌های کودکان کار را اشتغال آنها عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی، خیرین و همچنین کمک به درمان و دارو می‌تواند موجب خدمات رسانی بهتر به کودکان کار و خانواده‌های آنها شود.

در این کارگروه از سوی بهزیستی پیشنهادات عملیاتی و لزوم ارائه راهکارهای عملیاتی وکاربردی به دستگاه‌های دیگر داده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه