English

با محوریت کانون فرهنگی مساجد؛

بیش از ۵۳۰ پایگاه اوقات فراغت در کرمانشاه فعالیت خود را شروع کردند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: ۵۳۷ پایگاه اوقات فراغت در استان کرمانشاه از امروز در استان کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کردند.

بیش از 530 پایگاه اوقات فراغت در کرمانشاه فعالیت خود را شروع کردند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، طیب صفری در افتتاحیه طرح اوقات فراغت که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه به دلیل برنامه‌های ویژه مساجد در ماه رمضان مقرر شد طرح اوقات فراغت بعد از ماه مبارک اجرا شود اظهار داشت: طرح اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان از امروز به‌طور رسمی آغاز می‌شود هرچند برخی از کانون‌های فعالیت خود را از چندی قبل آغاز کرده بودند.

وی با بیان اینکه 537 کانون فرهنگی هنری و به همین تعداد پایگاه اوقات فراغت در شهرها و روستاهای استان کرمانشاه وجود دارد عنوان کرد: کمتر ارگانی وجود دارد که طرح اوقات فراغت را به این گستردگی و حتی در روستاها اجرا کند.

صفری با اشاره به اینکه 330 کانون روستایی و 207 کانون شهری در استان کرمانشاه فعال است عنوان کرد: 61 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری استان در روستاها قرار دارند و این موضوع مایه افتخار است زیرا کانون‌های سطح شهرها تا حدودی از امکانات بیشتری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در کنار برنامه‌های آموزشی و تفریحی کانون‌ها کتابخانه‌هایی در مساجد وجود دارد گفت: اکنون کتاب‌ها در کتابخانه‌ها محبوس شده‌اند و از امکانات استفاده نمی‌شود بنابراین در این بخش نیز برنامه‌ریزی باید انجام شود که کتابخانه‌ها در طول هفته آماده استفاده علاقه‌مندان به کتاب باشد.

صفری با اشاره به اینکه کانون‌های تخصصی که از بودجه و امکانات بیشتری برخوردارند باید چند برابر کانون‌های عمومی فعالیت داشته باشند افزود: فعالیت کانون‌های تخصصی نباید محدود به همان مسجد باشد بلکه می‌توانند در محلات و سطح شهرستان فعالیت‌های مؤثری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه‌های نور گفت: اگرچه مبنای کار کانون‌های فرهنگی مساجد قرآن، مباحث دینی، اعتقادات و احکام است اما کانون‌هایی که دارای خانه نور هستند باید برنامه بیشتری داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با بیان اینکه در این ایام تابستان ائمه جماعات و روحانیون اعزامی در مساجد حضور دارند عنوان کرد: استفاده از حضور این افراد و برنامه‌ریزی برای آنها باید در دستور کار کانون‌ها قرار و کلاس‌ها و برنامه‌های مختلفی با حضور آنها برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه