English

استاندار کرمانشاه:

مدیریت موفق بحران نیازمند بهره‌گیری از روش‌های علمی است

استاندار کرمانشاه با تأکید بر این نکته که بحران هر لحظه ممکن است رخ دهد در ادامه افزود: بحران روز و شب و یا ایام تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد و ما باید در لحظه برای مقابله با این حوادث کاملا آماده‌باشیم.

مدیریت موفق بحران نیازمند بهره‌گیری از روش‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رازانی در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های استان کرمانشاه، اظهار داشت: بحران و بلایای طبیعی در همه جای این کره خاکی اتفاق می‌افتد و در ایران نیز شاهد وقوع چنین حوادثی هستیم.

استاندار کرمانشاه افزود: کشور ایران به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، نوع مدیریت و مداخله‌ای که از سر ناآگاهی در طبیعت صورت گرفته و همچنین نحوه مواجهه با این‌گونه رخدادها، متأسفانه خسارت‌های صورت گرفته گاهاً از متوسط جهانی بیشتر می‌باشند.

این مقام عالی استان در ادامه اظهار داشت: به‌عنوان نمونه تصادفات جاده‌ای هر ساله خسارات عظیم جانی و مالی به هم‌وطنان وارد می‌کند. تا چند سال قبل میزان کشته‌های جاده‌ای در کشور حدود 27 هزار نفر بود که طی این سال‌ها با اصلاح نقاط حادثه‌خیز و همچنین جدیت بیشتر پلیس در اعمال مقررات این میزان به 17 هزار نفر کشته در طول سال رسیده است.

وی با تأکید بر این موضع که این آمارها بسیار بالا است و با میانگین جهانی فاصله فراوانی دارد در ادامه اظهار داشت: در برخی از کشورهای پیشرفته باوجود تعداد بالای ماشین‌ها - که اغلب هم بسیار پرسرعت هستند - آمار تلفات جاده‌ای در طول سال از 500 نفر تجاوز نمی‌کند.

رازانی این میزان از کشته‌های جاده‌ای در کشور را دارای عواقب اجتماعی و اقتصادی بسیار دانست و تصریح کرد: هنگامی‌که سرپرست یک خانوار در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شود آن خانواده دچار گرفتاری‌های بسیاری شده و تا مرز ازهم‌پاشیدگی پیش می‌رود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط مسئولیت بسیار سنگینی در قبال حوادث و بلایای طبیعی دارند در ادامه اظهار داشت: بر اساس اعتقادات دینی و اصول انسانی هرگاه انسانی ندای کمکی بشنود باید به کمک بشتابد که همگان به‌عنوان یک وظیفه شخصی باید به آن عمل کنند.

این مقام عالی استان عنوان کرد: در بعد مدیریتی نیز وظایفی متوجه ماست که باید به بهترین نحو ممکن به آن عمل کنیم. مجموعه‌هایی مانند استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌هایی که مستقیماً در موضوع بحران مسئولیت دارند باید به‌تناسب وظایفی که بر عهده دارند به آن عمل کنند.

وی با تأکید بر این نکته که بحران هر لحظه ممکن است رخ دهد در ادامه افزود: بحران روز و شب و یا روز تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد و ما باید در لحظه برای مقابله با این حوادث آماده‌باشیم.

رازانی تصریح کرد: این‌ها وظایف دشواری است و افراد در صورت پذیرش یک مسئولیت حتماً با تمام توان به این مسئولیت‌ها در لحظه‌های بحرانی و هنگام وقوع حوادث مهم عمل کنند. در غیر این صورت افراد می‌توانند از این سمت‌ها استعفا دهند.

وی افزود: این مسئولیت‌ها بار امانتی بر دوش ماست و تا لحظه‌ای که هستیم باید با تمام توان در انجام وظایف محوله کوشا باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه از پیگیری لحظه‌ای و اشراف مدیریت ارشد استان بر موضوعات خبر داد و گفت: مدیریت ارشد استان در لحظه با فرمانداری‌ها و مدیران سازمان‌های مسئول در حوزه مدیریت بحران استان در ارتباط است و به‌محض اینکه آتش‌سوزی‌هایی در جنگل‌ها و یا مشکلی در حوزه راه‌ها و دیگر مسایل اتفاق می‌کند به سرعت و به شکل میدانی وارد عمل می‌شویم و روند اقدامات مورد رصد قرار می‌گیرد.

این مقام عالی استان افزود: در زمستان گذشته که راه‌ها به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بودند فرمانداران، راهداری و دیگر مدیران مربوطه با جدیت در صحنه حضور یافته و عملیات را هدایت می‌کردند و گاه تا 2 شب نیز ادامه می‌یافت و به گرفتاران در حادثه امدادرسانی می‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم به‌کارگیری علم روز دنیا و تجربیات موفق در امر مدیریت بحران اظهار داشت: در انجام کارها و عملیات‌ها برای موفقیت بیشتر و بهتر باید از بهترین و به روزترین روش‌های علمی بهره بگیریم و از استفاده موفق در این عرصه‌ها استفاده کنیم.

رازانی در ادامه به عدم توجه به روش‌های علمی در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: تمام مهندسین عمران و کارشناسان عنوان می‌کنند که سازه‌های فلزی تنها تا یک و نیم ساعت توان تحمل آتش‌سوزی‌های گسترده را دارند و در صورت عدم موفقیت در مهار آتش در این فاصله زمانی باید خیلی سریع نیروها را از محدوده بیرون کشید ولی در حادثه ساختمان اسکلت فلزی پلاسکو تنها مردم نجات یافتند و آتش‌نشانان قهرمان ما در این مسیر شجاعانه جان خود را فدا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه