English

هرکس در جامعه ایجاد شقاق و نفاق کند قطعاً جزء دشمن است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که دشمن از به ذلالت کشاندن مسلمانان هیچگاه کوتاه نمی‌آید، گفت: هرکسی بخواهد در جامعه ایجاد شقاق و نفاق کند، قطعاً جزء دشمن است و از جنود شیطان خط می‌گیرد.

هرکس در جامعه ایجاد شقاق و نفاق کند قطعاً جزء دشمن است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت ، با بیان این که قرآن کریم بر اهمیت توسل برای تقرب به ذات اقدس الهی تصریح می‌کند، وجود نازنین پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و اهل‌بیت علیهم‌السلام را وسیله ارتباط انسان و خدا ذکر نمود و اظهار داشت: قرآن کریم در آیات متعدد انسان را به سمت اهل‌بیت علیهم‌السلام رهنمون می‌سازد، چراکه ایشان نزد ذات اقدس الهی وجاهت بالایی داشته، وسیله تقرب هستند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بر اهمیت تمسک به قرآن و عترت در آموزه‌های دینی تصریح نمود و ابراز داشت: قرآن کریم ثقل اکبر و عترت ثقل اصغر بوده، تمسک به این دو مهم به انسان دو بال پرواز در عالم معرفت را می‌دهد.

مؤمنی در اشاره به روایتی نبوی؛ سیره پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام را همان صراط مستقیم سوره حمد دانست و ابراز داشت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در نصایحی به جناب ابوذر بر لزوم تمسک به عترت و معرفت به خدا، رسول و عترت تأکید نموده، می‌فرمایند؛ مثل اهل‌بیت علیهم‌السلام در میان امت من، همچون کشتی نجات است، هرکسی بدان تمسک ورزد نجات‌یافته و به ساحل امن می‌رسد و هرکسی از آن غفلت کند، غرق و به هلاکت خواهد رسید.

وی در تبیین روایت امام جعفر صادق علیه‌السلام، تمسک به محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام را تنها راه نجات انسان از ظلمت‌های عصر غیبت توصیف نمود و اذعان داشت: راه نجات و صراط مستقیم و نور در طریق پیامبر و آل الله است و هرکسی به این نور نگاه و بدان تمسک کند، نجات خواهد یافت.

مؤمنی با اشاره به این که دشمن از به ذلالت کشاندن مسلمانان هیچگاه کوتاه نمی‌آید، خاطرنشان کرد: دوری مسلمانان از قرآن و عترت بارزترین حربه جنود شیطان برای به ظلمت کشاندن جامعه نورانی، ایمانی و اسلامی است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به مشی جنود شیطان در به انحراف کشاندن جوامع توحیدی؛ وهابیت، داعش و صهیونیسم را نسل نامشروع جوامع ایمانی دانست و ابراز داشت: علم کردم قرآن در برابر عترت برای دور نگه‌داشتن جامعه از فضائل اهل‌بیت علیهم‌السلام از زوزه‌های تفکر شیطانی است که از حنجره فردی به‌ظاهر عالم بیرون می‌آید.

وی با تأکید بر این که هرکسی بخواهد در جامعه ایجاد شقاق و نفاق کند، قطعاً جزء دشمن است و از جنود شیطان خط می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تفکر پوچ مملو از تکبر و آراسته‌شان به بی‌نزاکتی و بی‌ادبی، انسان را از متصف شدن به اهل علم دور می‌سازد.

مؤمنی به تشریح تفکرات انحرافی ابن تیمیه و وهابیت در منع زیارت قبور پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام پرداخت و خاطرنشان کرد: جدایی دین از سیاست نقشه شوم دشمنان اسلام بود که با تقویت همراهی وهابیت و آل سعود در تشکیل حکومتی در منطقه نجران و تقسیم کار دین مردم با وهابیت و دنیایشان با آل سعود به اوج رسید.

وی در بخش پایانی سخنان خود به دلایل قرآنی، روایی، عقلی و اجماع مردود بودن ادعای باطل ابن تیمیه در حرام بودن زیارت و توسل به پیامبر اشاره نمود و یادآور شد: خداوند متعال در آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء تصریح می‌کند؛ اگر این مخالفان، هنگامی که به خود ستم می‌کردند و فرمان‌های خدا را زیر پا می‌گذاردند، به نزد تو می‌آمدند و از خدا طلب آمرزش می‌کردند و پیامبر نیز برای آنها استغفار می‌کرد؛ خدا را توبه‌پذیر و مهربان می‌یافتند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که ائمه اطهار علیهم‌السلام از حیات برزخی برخوردار هستند، به روایتی از کتب علمای عامه در تفسیر آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء اشاره نمود و اذعان داشت: رفتن نزد پیامبر الهی که از حیات‌وممات برزخی برخوردار است، مشروعیت داشته، هیچ منع و ردی بر آن وارد نیست.

 وی ضمن اشاره به فرازهایی از روایات کتاب کشف الارتیاب، با تأکید بر این که اعمال مسلمین بر پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و اله عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: در چهل منبع از منابع معتبر عامه روایتی از پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله نقل شده که می‌فرمایند؛ هرکسی من را زیارت کند، من در روز قیامت شفیع او خواهم بود.

 مؤمنی به تشریح عمل اصحاب پیامبر در زیارت قبر رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله پرداخت و یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام در قرآن کریم بارها مورد تعظیم و تکریم قرار گرفته است؛ لذا سبک و سیره عقلاً تعظیم کسی که خدا او را تعظیم و تکریم نموده را نه‌تنها منع و قبح نمی‌داند، بلکه زیارت او را نیک و ارزشمند توصیف می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه