English

دشمن در تضعیف باورهای دینی جامعه شکست خورده است

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: دشمن در تضعیف باورهای دینی جامعه شکست خورده است.

دشمن در تضعیف باورهای دینی جامعه شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری بامداد دوشنبه در آیین احیای شب بیست‌وسوم ماه رمضان در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) افزود: کسانی که می‌گویند، ایمان مردم کم شده، این جمعیتی که به این مراسم آمده‌اند، خلاف ادعای آنها را ثابت می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم دشمنان اسلام و اهل بیت خاطرنشان کرد: دشمن در اجرای نقشه‌ها و ترفندهای خود برای دور کردن جوانان از دین ناکام مانده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی همچنین حضور جمعیت زیاد در مراسم احیا را نشان دهنده ایمان قوی و پایبندی جامعه به اعتقادات دینی توصیف کرد و گفت: باید شکرگزار حضور و شرکت گسترده مردم در مجالس و برنامه‌های مذهبی باشیم.

میرباقری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه در روایت‌های متعدد شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه رمضان به عنوان شب قدر مورد تاکید قرار گرفته است بیان داشت: در برخی روایت‌ها به شب بیست‌وسوم تاکید بیشتری شده، وقتی خدای متعال شب قدر را معرفی می‌کند، به ظاهر یک شب قدر در عالم  وجود دارد، ولی هنگامی که از اهل بیت سوال شده، فرمودند این شب هر سال تکرار می‌شود.

وی ادامه داد: طبق روایتی اگر شب قدر از بین ما برود، قرآن هم می‌رود، چون ظرف قرآن، شب قدر است، شب قدر همیشه و هر سال است.

میرباقری اضافه کرد: چطور خورشید یکی است، ولی طلوع‌های متعددی دارد، امروز هم شعاع همان خورشیدی است که دیروز طلوع کرده است.

وی گفت: این شب قدر که ظرف نزول قرآن است، هر سال یک طلوعی دارد، و یک جلوه‌ و نازله‌ای از آن در سال نازل می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه شب قدر محبت اهل بیت را در دل‌ها ایجاد می‌کند بیان کرد: آن چیزی که باعث می‌شود به رغم خواسته دشمنان و مستکبران بین ما و اسلام و امام زمان (عج) فاصله‌ای ایجاد نشود، همین محبت اهل بیت است، و حقیقت ایمان نیز چیزی جز محبت نیست، محبت تنها سرمایه ماست که عین بهشت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه