English

معاون سخنگوی طالبان؛

امیدواریم کمک های انسان دوستانه به افغانستان رنگ سیاسی به خود نگیرند

معاون سخنگوی طالبان معتقداست مسائل سیاسی و انسانی دو مقوله جدا از هم هستند و جامعه جهانی نباید کمک های بشردوستانه خود به مردم افغانستان را اهرم فشار در مقابل طالبان قرار دهد.

امیدواریم کمک های انسان دوستانه به افغانستان رنگ سیاسی به خود نگیرند

به گزارش خبرگزاری  موج «بلال کریمی» معاون سخنگوی طالبان تاکید کرد باید به مسایل سیاسی و انسانی نگاه متمایزی داشته باشیم و از جامعه جهانی می خواهم  تا  کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان  را ابزار فشار علیه طالبان قرار ندهند.

کریمی گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را سیاسی نکند و این موضوع را با امکان تحصیل دختران بالای کلاس ششم مرتبط نسازد.

این درحالی است که اخیراً نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، انگلیس و آمریکا در نشستی توافق کردند که میزان و نوع کمک‌های بین‌المللی به افغانستان به رعایت مسایل حقوق بشری از جمله حق دختران برای آموزش در تمام سطوح تحصیلی بستگی خواهد داشت.

«عبدالله الدرداری» رئیس برنامه توسعه‌ای سازمان ملل در افغانستان چندی قبل تاکید کرد که بدون برنامه قوی برای احیای معیشت مردم افغانستان، رسیدگی به بحران بزرگ انسانی در این کشور بسیار دشوار است

وی افزود که روشن است، کمک‌های بشردوستانه کافی نیست. اگر ما می‌خواهیم بار چالش‌های بشری را کاهش دهیم، باید درباره معیشت مردم کاری کنیم.

رئیس برنامه توسعه‌ای سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت که از ماه اگوست تاکنون، تولید ناخالص داخلی افغانستان 25 درصد کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه