English

مرور مهمترین اخبار بین الملل شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل شنبه 14 اردیبهشت ماه 1398 را گزارش می دهد.

مرور مهمترین اخبار بین الملل شنبه 14 اردیبهشت ماه 1398

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل شنبه 14 اردیبهشت ماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

طالبان از کاهش اختلافات با آمریکا در جریان گفتگوهای دوجانبه خبر داد

گروه طالبان از کاهش اختلافات با آمریکا در جریان مذاکرات دوجانبه در دوحه قطر خبر داده است. این امر در راستای کاهش تنش ها در کشور افغانستان ارزیابی می شود که قریب به 18 سال است درگیر تنش و بحران امنیتی است.

سفر یک هیئت یهودی به عربستان سعودی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از سفر یک " هیئت یهودی " به عربستان خبر داد.

حماس، جنوب سرزمین های اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داد          

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس چند راکت به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرده است و رژیم صهیونیستی نیز مناطقی از غزه را بمباران کرد. ناظران از افزایش تنش میان دو طرف ابراز نگرانی کرده اند.

وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج جنگنده اف-۱۶ آمریکا به پایگاه هوایی «بلد» در شمال عراق تحویل داده شد.

کره شمالی در اقدامی جدید که تنش ها با ایالات متحده آمریکا را افزایش خواهد داد اقدام به شلیک چند موشک کوتاه برد به سمت دریا کرده است.

خبرگزاری رویترز از حمله افراد مسلح ناشناس به یک اردوگاه آموزشی نیروهای وفادار به " خلیفه حفتر " در جنوب لیبی خبر داده است. تاکنون 8 سرباز در نتیجه این حمله جان خود را از دست داده اند.

رجب طیب اردوغان گفت : هرگز اجازه اجرای طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن را نخواهد داد .

رسانه های فرانسوی از افزایش شمار تلفات اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه خبر داده اند. آمارهای جدید بیانگر تشدید خشونت نیروهای پلیس فرانسه بر علیه جلیقه زردها هستند.

کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ و ویلادیمیر پوتین به بحث و رایزنی راجع به طیفی از موضوعات مثل معاهدات کنترل تسلیحات هسته ای پرداخته اند. این مذاکرات از سوی آمریکا بسیار خوب و سازنده توصیف شده است.

همکاری‌های هسته‌ای با ایران به مدت محدود از سوی آمریکا معاف شد 

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: این کشور معافیت‌هایی را که به کشورهای امضا کننده برجام اجازه می‌دهد در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای غیر نظامی با ایران همکاری کنند، تمدید کرد اما شرایط (این معافیت‌ها) را برای افزایش فشار بر حکومت ایران سخت‌تر می کند.

رئیس گروه اطلاعاتی الصقور و مدیر کل اطلاعات داخلی عراق گفت: این گروه توانست از طریق کمین کردن در شمال تلعفر ، تروریستی به نام "وحید امنیه" را به هلاکت برساند که مسئول امور امنیتی در منطقه الجزیره و مسئول قتل ده‌ها بی‌گناه از ساکنان شهرهای موصل و تلعفر بود.       

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه