English

کره شمالی چند موشک کوتاه برد را به سمت دریا شلیک کرد

کره شمالی در اقدامی جدید که تنش ها با ایالات متحده آمریکا را افزایش خواهد داد اقدام به شلیک چند موشک کوتاه برد به سمت دریا کرده است.

کره شمالی چند موشک کوتاه برد را به سمت دریا شلیک کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، روز شنبه(14 اردیبهشت ماه)، چند موشک کوتاه برد را به سمت دریا شلیک کرده است. این اقدام پیونگ یانگ می تواند نشانه ای از سرخورده شدن این کشور از انجام مذاکرات با ایالات متحده آمریکا تلقی شود که بر اساس آن قرار بود در ازای دستیابی به یک توافق خلع سلاح هسته ای ، تحریم ها بر علیه کره شمالی لغو شوند.

مقام های کره جنوبی در ابتدا اعلام کرده بودند کره شمالی فقط یک موشک را شلیک کرده است با این حال پس از گذشت چندی، بیانیه ای صادر کرده و گفتند چندین موشک از سوی کره شمالی به سمت دریا شلیک شده است. این موشک ها قبل از فرود آمدن در دریا، 200 کیلومتر در آسمان حرکت کرده اند.  

کره جنوبی و آمریکا فعالیت های هسته ای و موشکی کره شمالی را با دقت رصد می کنند. اگر تایید شود که موشک های شلیک شده از سوی کره شمالی در زمره موشک های ممنوعه هستند، این اقدام پیونگ یانگ اولین حرکت پس از نوامبر 2017 است که در آن برهه، کره شمالی در راستای تنش با آمریکا، شماری از موشک های برد بلند و قدرتمند خود را آزمایش کرد. تنش میان آمریکا و کره شمالی در آن دوره موجب افزایش وحشت کشورهای جهان در مورد آغاز یک جنگ فراگیر شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی