English

آمریکا آماده انجام گفتگوهای هسته ای با کره شمالی است

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای گفتگوهای بیشتر با کره شمالی در مورد خلع سلاح هسته ای کاملا آماده است.

آمریکا آماده انجام گفتگوهای هسته ای با کره شمالی است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای گفتگوهای بیشتر با کره شمالی در مورد خلع سلاح هسته ای کاملا آماده است. این موضع گیری به رغم انتشار گزارش هایی مبنی بر تحرکات کره شمالی جهت فعال سازی مجدد ظرفیت موشک های دوربردش صورت می گیرد.

بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی، تحرکات اخیر کره شمالی، در کارخانه ای کشف شده که این کشور برای اولین بار موشک قاره پیمای خود که قادر به هدف قرار دادن ایالات متحده آمریکاست را در آنجا تولید کرد. در هفته گذشته، دو اندیشکده آمریکایی و آژانس اطلاعاتی کره جنوبی گزارش دادند کره شمالی در حال بازسازی سایت موشکی سوهائه است. این گزارش موجب شد تا ترامپ در پیامی توئیتری بگوید به شدت از رهبر کره شمالی سرخورده خواهد شد اگر این گزارش ها درست باشند. اندیشکده های آمریکایی بر این باورند که سایت موشکی ذکر شده کره شمالی بار دیگر عملیاتی شده است.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی