English

افزایش تلفات اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

رسانه های فرانسوی از افزایش شمار تلفات اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه خبر داده اند. آمارهای جدید بیانگر تشدید خشونت نیروهای پلیس فرانسه بر علیه جلیقه زردها هستند.

افزایش تلفات اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، یک رسانه محلی گزارش کرده است: شمار تلفات استفاده پلیس فرانسه از اسپری فلفل بر علیه تظاهرکنندگان جلیقه زرد افزایش یافته است. در این راستا، گزارش شده از آغاز تظاهرات اعتراضی در فرانسه تاکنون، 11 نفر جان خود را از دست داده، 5 نفر دست های خود را از دست داده اند و 23 نفر نیز کور شده اند. 2000 نفر نیز از آغاز اعتراضات، دچار جراحت شده اند. 

اضافه بر این، 95 روزنامه نگار، 40 دانش آموز دبیرستانی و 30 نیروی داوطلب عضو تیم های پزشکی نیز مجروح شده اند. 145 مورد توهین و نقض آزادی رسانه نیز تاکنون گزارش شده است. 

وزیر کشور فرانسه گفته است: 220 عملیات توسط نیروهای پلیس برای تحقیق در مورد آنچه خشونت علیه تظاهرکنندگان عنوان شده انجام گرفته است. 8400 نفر از زمان آغاز اعتراضات جنبش جلیقه زردها در فرانسه بازداشت شده اند که از این میزان، 2000 نفر همچنان در بازداشت به سر می برند و منتظر محاکمه شدن در دادگاه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه