English

حجت السلام والمسلمین حسینی قمی تبیین نمود؛

قرآن درمان بزرگترین دردهای انسان و جامعه است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت کفر و نفاق، جهل و ضلالت و ضعف ایمان را بزرگترین درد انسان و جامعه در بیان امیرالمومنین علی علیه السلام دانست و گفت: قرآن کریم دردها را شفا و ما را از گرفتاری‌ها و شداید نجات می‌دهد؛ ولی متاسفانه مسلمانان امروز گرفتار کفر و نفاق هستند و در برابر دفاع از مظلوم که صراحت قرآنی است، سکوت کرده‌اند.

قرآن درمان بزرگترین دردهای انسان و جامعه است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌و المسلمین سید حسین حسینی قمی شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، در ادامه درس هایی از نهج البلاغه و به مناسبت برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم، به فرازهایی از بیانات امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مورد قرآن اشاره نمود و اظهار داشت: امام علی علیه السلام در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه به چهار فرمان در رابطه با قرآن کریم تصریح می‌کنند.

وی فراگیری قرآن که سخن پروردگار و بهترین سخن‌هاست را از مهمترین تأکیدات مولی الموحدین علی علیه السلام برشمرد و اذعان داشت: فهم و درک قرآن از جمله تأکیدات مکرر امام علی علیه اسلام در نهج البلاغه است؛ چراکه تفقه در قرآن بهار دلهاست.

حسینی قمی با بیان اینکه در نگاه امام علی علیه السلام قرآن کریم شفاء دهنده بیماری جسم و روح است و نور قرآن شفاء بخش دل‌هاست، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی علیه السلام در ادامه خطبه بر تلاوت خوب و صوت زیبای قرآن کریم تصریح می‌کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه را از دیگر خطبه‌های حضرت در وصف اهمیت قرآن دانست و با تأکید بر اینکه قرآن نصیحت کننده‌ای است که هرگز فریب نمی‌دهد، اظهار داشت: قرآن کریم هدایت‌گری است که کسی را گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که هرگز دروغ نمی‌گوید؛ هرکس با قرآن هم‌نشینی کند، وقتی از محضر قرآن فاصله می‌گیرد، بر هدایتش اضافه و از جهل و کوری‌اش کم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کسی با داشتن قرآن گرفتار بیچارگی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: گرفتاری جوامع اسلامی و مسلمانان به خاطر فاصله گرفتن از قرآن کریم است؛ مظلومیتی که بر مردم فلسطین سایه افکنده نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ کشور عربی و ۵۰ کشور اسلامی که در ظاهر به قرآن می پردازند، توجهی به عمق آموزه‌های قرآنی ندارند.

حسینی قمی به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی و شهادت ۳۰ هزار مظلوم فلسطینی اشاره و آن را ننگی بر تمام کشورهای اسلامی دانست و با بیان اینکه کشورهای اسلامی عربی مرد جنگ با صهیونیسم نیستند، اظهار داشت: ما حتی انتظار قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را نداریم؛ حتی انتظار نداریم یک روز سفرای خود را از تلاویو احضار کنند؛ حداقل مردانگی نشان می‌دادند و در دادگاه‌های بین‌المللی شکایت حقوقی علیه اسرائیل مطرح می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه همایش‌ها، جلسات، برنامه‌ها و مسابقات بین المللی تلاوت، حفظ و قرائت قرآن همه و همه مقدمه‌ای برای عمل به آموزه‌های الهی است، اظهار داشت: هیچ کسی از قرآن بی نیاز نیست و همه باید سرسفره قرآن بنشینند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: از قرآن کریم بخواهیم دردها را شفا و ما را از گرفتاری‌ها و شداید نجات دهد؛ چرا که قرآن درمان و شفای بزرگترین دردهای انسان و جامعه است.

حسینی قمی بزرگترین درد انسان و جامعه در بیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام را کفر و نفاق، جهل و ضلالت و ضعف ایمان دانست و اظهار داشت: متأسفانه مسلمانان امروز گرفتار کفر و نفاق هستند و تظاهر می‌کنند ما مسلمانیم و شبکه های قرآنی راه انداخته‌اند؛ در حالی که در برابر دفاع از مظلوم که صراحت قرآنی است، سکوت کرده‌اند.

وی قرآن و اهل بیت علیهم السلام را وسیله شفاعت و کسب توجه ذات اقدس الهی توصیف نمود و با بیان اینکه محبت قرآن نجات بخش و احیاگر انسان و جامعه ایمانی است، یادآور شد: آیات قرآن باید اشک شوق و یا اشک خوف انسان را جاری سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که قرآن را نباید وسیله توجه مردم و خودنمایی قرار دهیم، اظهار داشت: امیرالمومنین علی علیه السلام هشدار می‌دهند که قرآن کریم بهترین وسیله جلب توجه ذات اقدس الهی است؛ نباید قرائت، تلاوت و مجلس قرآن وسیله خودنمایی و جلب توجه مردم به انسان قرار گیرد.

وی با بیان این که قرآن و اهل بیت علیهم السلام شفاعت کنندگانی هستند که شفاعت‌شان پذیرفته می‌شود، یادآور شد: باید اسباب کسب شفاعت قرآن و اهل بیت علیهم السلام را در خود به وجود آوریم؛ برپایی جلسه تعلیم، تفسیر و عمل به قرآن از راهکارهای جلب شفاعت قرآن است.

حسینی قمی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت تقویت روخوانی قرآن در میان جوانان و نوجوانان و برگزاری جلسات تفسیری تصریح نمود و اذعان داشت: امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند؛ فردای قیامت شفاعت و شکایت قرآن پذیرفته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه