English

معاون شهرداری قم مطرح کرد؛

تحقق ۱۰۸ درصدی درآمد شهرداری قم در ۵ ماهه ۱۴۰۲

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: در طول پنج ماه نخست امسال، ۱۰۸ درصد از درآمد پیش‌بینی‌شده برای شهرداری قم محقق شده است.

تحقق ۱۰۸ درصدی درآمد شهرداری قم در 5 ماهه ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهرداد توکلی‌مقدم در یکصدمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی در ساختمان شهید باکری، با اشاره به درآمد پیش‌بینی‌شده ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲ شهرداری قم اظهار کرد: از این عدد ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد نقدی و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد غیرنقدی پیش‌بینی‌شده است.  

وی با بیان اینکه پیش‌بینی درآمد پنج ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، افزود: در این پیش‌بینی هزار و 800 میلیارد تومان نقدی و ۶۸۰ میلیارد تومان غیرنقدی دیده‌شده است.  

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اینکه تحقق درآمد پنج ماه نخست سال به نسبت پیش‌بینی بودجه ۱۰۸ درصد است، تصریح کرد: در این مدت دو هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان درآمد وصول شده که سهم درآمد غیرنقدی هزار و 200 میلیارد تومان است.  

وی تحقق ۸۱ درصدی درآمد نقدی نسبت به پیش‌بینی را مدنظر قرار داد و ادامه داد: یکی از موضوعات ما مسئله محقق نشدن درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده در طول ماه‌های ابتدایی سال است.  

توکلی‌مقدم با اشاره به اینکه سهم شهرداری قم از درآمدهای قانونی مانند عوارض آلایندگی، فروش سوخت و جرائم رانندگی پرداخت نمی‌شود، ابراز کرد: با توجه به مشکلاتی که برای درآمد ناشی از مالیات بر ارزش‌افزوده پیش‌آمده، از کل بودجه شهرداری قم، ۸۰۰ میلیارد تومان دستخوش تغییر است که ۱۰ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر کاهش درآمد حاصل از صدور پروانه ساختمانی گفت: هزینه بیمه تأمین اجتماعی به ازای هر پروانه پنج برابر افزایش پیدا کرده است و گاهی بیشتر از عوارض ساختمانی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه