English

معاون شهرداری قم:

ساماندهی میدان ۷۲ تن قم/بحران موش‌های قم درحال پایان یافتن است

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: در سال جاری بودجه قابل‌توجهی برای مقابله با جوندگان در قم پیش‌بینی‌شده است و خوشبختانه وضعیت موش‌ها از حالت بحرانی در حال خارج شدن است.

ساماندهی میدان 72 تن قم/بحران موش‌های قم درحال پایان یافتن است

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه شورای خدمات شهری منطقه 3 با موضوعات و مشکلات منطقه در تمامی حوزه‌های خدمات شهری، در مورد ساماندهی انتهای بلوار شهید سلیمانی با توجه به معضل آب‌های سطحی اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر انتهای بلوار شهید سلیمانی به سمت سایت موقت دچار نابسامانی‌هایی بود که باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی با بیان اینکه در بلوار شهید سلیمانی خدمات خوبی شکل‌گرفته و یکی از مبادی ورودی قم شده است، تصریح کرد: اقدام اصلاحی در فضای سبز و پایانه‌ها انجام‌شده و اقدامات در مناسبت‌ها نیز در پارک‌سوار شمالی و پارک‌سوار امیرکبیر شکل‌گرفته که ازاین‌رو می‌طلبد مسیر انتهایی این بلوار از این وضعیت خارج شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: باید مکاتبات با پیگیری خدمات شهری با معاونت فنی ادامه یابد و طرحی ارائه و وضعیت فعلی بازنگری شود، به‌ویژه اینکه فاضلاب سطحی مناطق 2 و 6 نیز به این مسیر افزوده‌شده و از نظر آب‌های سطحی و مشکلات بهداشتی برای شهر مناسب نیست.

به گفته وی، با توجه به آنکه بزرگ‌ترین شهرک خودرویی، شهرک صنوف، سازمان میادین و بهشت معصومه(س) و ورودی‌های مهم شهر را در این منطقه داریم، باید موضوع آب‌گرفتگی در این منطقه با جدیت پیگیری شود.

اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: بحث آب‌گرفتگی، یکی از مشکلات قسمت ورودی آرامستان‌ بهشت معصومه(س) بود که دراین‌باره پیگیری‌هایی شکل‌گرفته است، در مورد زیرگذر در خیابان شهید خداکرم نیز حجم آبی که در بارندگی اخیر به وجود آمد به علت از کارافتادگی پمپ بود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اقدامات در حوزه آب‌های سطحی را مهم دانست و خواستار ابلاغ طرحی برای این موضوع و آب‌های سطحی خیابان مدرس شد و گفت: همچنین کانال آب‌های سطحی رینگ انتقال به 72 تن نیز یکی از مطالبات مهم است که باید در منطقه 3 پیگیری شود.

اصفهانیان مقدم اضافه کرد: رسیدگی به فاضلاب انتهای بلوار شهید سلیمانی و پیگیری تبدیل بلوکی به کانال حدفاصل رینگ آب‌های سطحی پل دستغیب تا میدان 72 تن نیز از دیگر مصوبات و اقدامات قابل‌پیگیری است.

وی با بیان اینکه منابع محدود و تقاضا نامحدود است و باید با برنامه‌ریزی دقیق این معضلات را رفع کنیم، اذعان کرد: در زمینه لایروبی و حفر چاه‌های جذبی در منطقه، با توجه به اینکه 500 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده باید پیگیری لازم صورت پذیرد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: همچنین لایروبی انتهای مسیر بلوار شهید سلیمانی نیز باید دنبال و مشکلات به طور جدی بررسی شود.

وی ادامه داد: در منطقه 6 نیز طرح‌هایی در خصوص آب‌های سطحی ارائه‌شده که باید بتواند معضلات این منطقه و منطقه 3 را کاهش دهد، دراین‌باره سپتیک به‌عنوان سیستم تصفیه فاضلاب زیرزمینی و آشغال‌گیر باید ساماندهی گردد تا مانع از آب‌گرفتگی شود.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اهمیت بازدید از سپتیک میدان آزادگان برای رفع موانع ، ضایعات و زباله‌ها، اظهار داشت: نباید در ارتباط با ساماندهی آب‌های سطحی در مناطق، جزیره‌ای عمل شود، بلکه طرح‌ها در راستای رفع معضلات باید با نگاه مدیریت یکپارچه شهری باشد تا شهروندان با مشکلات کمتری مواجه باشند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در خصوص مقابله با جوندگان موذی نیز عنوان کرد: باید پیمانکارانی توانمند و متمرکز برای بحث جندگان در قم اخذ شود، در هر منطقه 500 میلیون تومان ردیف اعتباری تعریف‌شده و مناطق به‌خصوص منطقه 3 اقدامات خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه 8 میلیارد تومان بودجه برای مقابله با جوندگان در قم پیش‌بینی‌شده است ادامه داد: در هر منطقه با اعتبارات تعریف‌شده موضوع امحای موش و طعمه‌گذاری دنبال می‌شود، البته در زمان طعمه‌گذاری، موش‌ها زاد و ولد را چند برابر می‌کنند تا امحا را جبران کنند که ازاین‌رو باید با فعالیت‌های پوششی بتوانیم جوندگان را ریشه‌کن کنیم.

اصفهانیان مقدم با تأکید بر اینکه در حال حاضر 80 نفر از طرف پیمانکار در 26 ناحیه در قم مشغول طعمه‌گذاری هستند گفت: در بارندگی اخیر و رگباری که شاهد بودیم، تعداد زیادی از موش‌هایی که در انهار بودند از بین رفت.

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از 200 میلیون تومان در منطقه 3 ، طعمه‌گذاری شده است. در جهت توسعه فعالیت‌ها می‌توان در کنار این 80 پیمانکار از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های بومی قم دارای مجوز از مرکز بهداشت نیز استفاده کرد تا کار سرعت بیشتری بگیرد.

به گفته معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، تعیین شاخص‌ها و انتخاب شرکت‌های پیمانکاری در امحای موش‌ها تا پایان مردادماه و اتمام پروژه مقابله با جوندگان تا پایان شهریورماه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مقابله با جوندگان در انهار با جهاد کشاورزی و جوی‌ها با آب و فاضلاب و معابر با شهرداری است، افزود: مطالبات اصلی مردم، مبارزه با جوندگان است و باید تا پایان تابستان این امر با محوریت امور قراردادهای حوزه معاونت خدمات شهری تحقق یابد، در این مسیر باید بیت‌المال را در نظر بگیریم و این طرح را با سرعت به سرانجام برسانیم.

اصفهانیان مقدم اضافه کرد: وضعیت موش‌ها در قم از حالت بحرانی خارج‌شده است، اما با توجه به اینکه در هوای گرم، اوج هجوم موش‌ها را داریم باید به طور تخصصی این امر پیگیری شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در ادامه افزود: همکاران به‌صورت شبانه‌روزی در حوزه فضای سبز تلاش می‌کنند و اقدامات خوبی در توسعه و حفظ و تأمین منابع پایدار آب انجام‌شده است؛ همچنین بازدیدهایی در زمینه نظافت و رفت‌وروب شهری وجود دارد و در این خصوص وضعیت نسبت به شهرهای دیگر در قم مطلوب است.

وی با تأکید بر اینکه نظافت باغچه‌های فضای سبز یکی از موضوعات میان خدمات شهری و فضای سبز است ، تصریح کرد: نظافت این باغچه‌ها نیاز به ادوات خاصی دارد و باید کار تلفیقی میان خدمات شهری و فضای سبز صورت بگیرد، شهرداری در برخی مناطق تا 80 میلیارد تومان برای نظافت و فضای سبز هزینه کرده‌ است.

اصفهانیان مقدم عنوان کرد: دراین‌باره قرار شد با محوریت فضای سبز شهری، نظافت این باغچه‌ها را در پیمان‌های فضای سبز لحاظ شود، همچنین در راستای پاک‌سازی شبکه معابر و فضای سبز تعیین تکلیف صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه 3 هزار نیروی کارگر فضای سبز و پاکبان در قم داریم که آموزش‌های لازم را می‌بینند و تجربیات خوبی در نگهداری فضای سبز در هنگام نظافت کسب می‌کنند، افزود: قرار است در شورای منطقه در راستای نظافت و پاک‌سازی شبکه معابر با محوریت زیباسازی و منظر شهری تعیین تکلیف شود، چراکه کار فضای سبز تخصصی است و در مناطق 8 گانه باید با نگاه تخصصی همراه باشد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از بوستان ولایت اظهار داشت: همان‌گونه که در بوستان خضرنبی(ع) تلاش شد تا با تزریق بودجه اجرایی و به اتمام برسد، باید برای بوستان ولایت نیز این موضوع در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه در بوستان ولایت اسکان و کمپینگ زائرین دیده‌شده و باید زیرساخت‌های لازم را فراهم آوریم، ابراز کرد :همین‌طور برای ساماندهی راه دسترسی به بوستان ولایت باید از اعتبارات لازم استفاده شود.

اصفهانیان مقدم ساماندهی میدان شهدای 72 تن شامل فضای سبز و ساماندهی دکه‌ها و غرف و بحث‌های عمرانی در دستور کار قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه