English

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم:

عملیات ساماندهی میدان مطهری در آینده نزدیک به پایان می‌رسد

مدیر منطقه 7 شهرداری قم با اشاره به اجرای طرح ساماندهی میدان شهید مطهری گفت: طرحی که در خصوص ساماندهی میدان مطهری تهیه شده و اجرای آن برعهده شهرداری منطقه است، به زودی به اتمام می‌رسد.

عملیات  ساماندهی میدان مطهری در آینده نزدیک به پایان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد رمضانی با بیان اینکه محدوده منطقه هفت در هسته مرکزی شهر با وسعت 460 هکتار قرار گرفته است و از کوچکترین مناطق قم به شمار می رود اظهار کرد: حدود 90 درصد این منطقه در بافت تاریخی قرار دارد و همین مسئله موجب شده است که فعالیت در این منطقه با شرایط و مسائل خاص خود همراه باشد.

وی با بیان اینکه بهسازی میدان مطهری از جمله پروژه‌های شاخص در این منطقه است که در چند مرحله اجرا شده است گفت: برای بهسازی این میدان با توجه به وضعیت ترافیکی، پلیس همکاری خوبی با ما داشت و ما نیز تغییری که در خطوط عبوری میدان ندادیم و با مدیریت شهردار قم طرح به شکل سابق در حال اجرا است.

مدیر منطقه 7 شهرداری قم با بیان اینکه زیباسازی اطراف میدان شهید مطهری مورد تاکید شهردار قم بود و اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است گفت: در گذشته میدان مطهری وضعیت نابه‌سامانی داشت و محل پارک خودروها بود ولی تا چند ماه آینده میدان به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص ایجاد فضای سبز در میدان شهید مطهری گفت: به دلیل گرمای زیاد هوا در شرایط کنونی امکان کاشت وجود ندارد ولی بستر سازی لازم انجام شده است تا به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی کاشت فضای سبز انجام شود.

رمضانی با بیان اینکه در خصوص ساماندهی میدان میوه و تره بار تملکات از سوی سازمان میادین در حال انجام است افزود: در صورتی که این سازمان با آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تفاهم برسند بخش زیادی از ساماندهی میدان مطهری انجام می شود.

وی تصریح کرد: طرحی که در خصوص ساماندهی میدان مطهری تهیه شده و اجرای آن برعهده شهرداری منطقه است تا دو ماه آینده به اتمام می رسد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم ادامه داد: در خصوص اصلاح هندسی نیز طرحی داریم که منتظر صدور مجوز پلیس هستیم. حرکت خودروها به سمت خیابان هدف باعث ترافیک می شود و با هماهنگی پلیس طرح لازم اجرایی خواهد شد و در این طرح باید رانندگان قبل از رسیدن به میدان تعیین مسیر کنند که آیا قصد حرکت به سمت خیابان هدف را دارند یا می خواهند مسیر مستقیم را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه هدف گذاری اصلی برای ساماندهی کامل میدان شهید مطهری اجرای زیرگذر موسی صدر با افق 5 ساله است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه های متعددی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجرا می شود، اجرای این پروژه به آینده نزدیک موکول شده است.

رمضانی بیان کرد: با احداث زیرگذر امام موسی صدر قبل، خودروها قبل از پل حجتیه وارد زیرگذر شده و بعد از پل شهید رجایی از زیرگذر خارج می شوند و اجرای این زیرگذر مشکلات میدان را به صورت کامل حل می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه