English

مدیرکل کمیته امداد:

امروز جنس و نوع فقر متفاوت شده است

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه امروز جنس و نوع فقر متفاوت شده است، گفت: امروز باید با تفقد در فقر دریابیم که فقر جامعه با چه جنسی است تا بتوانیم نسخه شفابخشی متناسب با درد فعلی جامعه تهیه کنیم.

امروز جنس و نوع فقر متفاوت شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن مسعودیان راد در نشست خبری که سالن جلسات کمیته امداد استان قم برگزار شد، با بیان اینکه رویکردهای توانمندی و کرامتی در استان جایگزین استراتژی‌های حمایتی شده است، عنوان کرد: اگر عملکرد مناسبی داشته باشیم، می‌توانیم همین فقر که آفت نامیده می‌شود را نیز به فرصت تبدیل کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به لزوم شناسایی استعدادها و شکوفایی آن‌ها، مطرح کرد: امروز عموم خانواده‌های ما با ناهنجاری‌های مختلف احتیاج به درمانگری‌های مشاوره‌ای دارند.

وی با بیان اینکه خیرین یکی از سرمایه‌های ارزشمند هستند، خاطرنشان کرد: شاخص‌های متعددی که در درآمدهای کمیته امداد وجود دارد نشانگر این موضوع است که خیرین در این استان فعالیت بسیار زیاد و بالایی دارند.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه پیام خیرین به مردم این است که ما تحت هر شرایطی در کنار شما هستیم، تصریح کرد: درآمد صدقه 41 درصد، اکرام 45 درصد، زکات و کفاره 218 درصد و در مجموع درآمدها 42 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه جمعیت ایتام ما رو به کاهش ولی متاسفانه جمعیت محسنین درحال افزایش است، یادآور شد: نگرانی ما از فرزندان مطلقه این است که اگر نتوانیم به خوبی به آن‌ها رسیدگی کنیم درآینده به عنوان بمب‌های فعال درجامعه خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه موسسه‌های ما باید به صورت تخصصی در جامعه فعالیت کنند، بیان کرد: باید تلاش کنیم تمام موسسات خیریه در یک جامعه یک پارچه قرار بگیرند تا کمتر شاهد موازی کاری باشیم.

وی با بیان اینکه در این راستا جلسه هم‌اندیشی و توجیهی با مراکز خیریه برگزار شد، ابراز کرد: خوشبختانه این موسسه‌ها نیز از سامانه یک پارچه کمیته امداد که در اختیارشان قرار گرفته است استقبال مطلوبی داشته‌اند.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه مشکل درمانی در میان خانواده‌ها بسیار زیاد شده است، اظهار داشت: مسکن مردم باتوجه به افزایش قیمت ودیعه و اجاره نیز متاسفانه به یکی از چالش‌های اصلی درجامعه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه حدود 700 سری جهیزیه نیز تهیه شده است که امیدواریم همزمان با نیمه شعبان در میان نیازمندان توزیع کنیم، مطرح کرد: مشاوره خانواده از گذشته در کمیته وجود داشته است که با ایجاد مشاوره شغلی تلاش کردیم از وجود اختلاف میان خانواده‌ها نیز پیش‌گیری کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه امام راحل(ره) فرمودند: وظیفه دولت اسلامی ورود به حوزه فقر است، عنوان کرد: سامانه امداد هوشمند و کارآمد هوشمند تحت عنوان سها نیز طراحی شده است تا بتوانیم در راستای پاسخ به مشکلات مددجویان اقدام مطلوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد پیشگامان صرفه‌جویی و مدیریت مصرف هستند، خاطرنشان کرد: مددکاران کمیته امداد به عنوان سربازان ولایت یک لحظه توقف نداشته و به صورت شبانه روزی به محرومین خدمت می‌کنند.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه امروز متاسفانه مشکلات اجتماعی بیش‌تر از مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: همکاری مطلوبی میان کمیته امداد و سازمان‌های دیگر وجود دارد که در راستای رفع مشکلات مددجویان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه