English

آیت‌الله حسینی بوشهری:

طرح شمیم حسینی اقدام مهمی در عمل به دستورات اجتماعی اسلام است

عضو جامعه مدرسین گفت: اجرای طرح عظیمی همچون شمیم حسینی، اقدام مهمی در عمل به دستورات اجتماعی دین مبین اسلام محسوب می‌شود.

طرح شمیم حسینی اقدام مهمی در عمل به دستورات اجتماعی اسلام است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین آغاز چهاردهمین مرحله طرح شمیم حسینی که در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد اظهار کرد: از سازمان اوقاف و ریاست این سازمان تشکر می‌کنم که چنین طرحی را اجرایی کرده‌اند، همچنین از مدیرکل اوقاف استان قم هم قدردانی ویژه‌ای داریم که طی این مدت، تلاش فراوانی در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان داشته‌اند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند «بهترین اعمالی که انسان می‌تواند انجام دهد، شامل رعایت انصاف در رابطه با مردم و همچنین مواسات بین خود و دیگران به معنای شریک کردن دیگران در اموال است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دورانی که شاهد شیوع کرونا و آسیب فراوان به برخی خانواده‌ها هستیم، هم انفاق و مواسات را دیده‌ایم و هم گاهی ایثار به عنوان حماسه‌ای جاودان خلق شده است گفت: به برکت سیره نورانی اهل بیت(ع)، پیروی از قرآن و آرمان‌های نورانی انقلاب و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، مواسات به عنوان فرهنگی عمومی نهادینه شده است.

وی تصریح کرد: اسلام دارای ابعاد گوناگونی است که گاهی به بخشی از ابعاد پرداخته‌ایم و بخشی دیگر را یا نشنیده‌ایم یا جدی نگرفته‌ایم.

حسینی بوشهری با اشاره به ابعاد عبادی، اخلاقی و انسانی اسلام گفت: از دیگر ابعاد اسلام می‌توان به سیاست، اقتصاد، فرد و اجتماع اشاره کرد، اگر کسی تنها به یک یا چند بعد بپردازد و زندگی خود را بر همین اساس سپری کند، دین خدا را نشناخته زیرا باید با تأسی به سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، همه ابعاد اسلام را بشناسیم و رعایت کنیم وگرنه اسلام ناقصی خواهیم داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اسلام را به مثابه یک منشور کامل دانست و افزود: نمی‌توان یک ضلع این منشور را مد نظر داشت و دیگر ابعاد را نادیده گرفت.

وی با اشاره به بعد اجتماعی دین اسلام خاطرنشان کرد: در روایات است که اگر کسی خود را در جرگه مسلمانان می‌داند ولی با آنها همراه و همدل نیست و در غم و شادی جامعه شریک نیست، نمی‌تواند خود را در اردوگاه اسلام بداند.

حسینی بوشهری ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند تمام خلق عیال‌الله هستند و محبوب‌ترین خلق نزد خدای متعال، کسی است که نسبت به عیال او سود بیشتری برساند.

این استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات ارزشمندی که در قم انجام شده و در سایر استان‌ها هم به انجام رسیده، شاهد کاهش درد و رنج نیازمندانی باشیم که به ویژه در دوران حاضر، دچار مشکلات فراوانی هستند.

وی با بیان اینکه در قم و از محل عواید موقوفات، 19 میلیارد تومان طی سال گذشته به نیازمندان و مراکز درمانی کمک شده است گفت: لازم است اینگونه اقدامات توسعه یابد و آثار و برکات وقف فراگیر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه